פולקסווגן פאסאט, מהדגמים הוותיקים והמצליחים ביותר של היצרנית, עומדת לחגוג 50 שנה בדור חדש. אולם כמו רכבי סדאן רבים, גם הפאסאט סובלת מירידת מכירות ונטיית הרוכשים לכיוון רכבי הפנאי האופנתיים, ולכן הדגם החדש יוצע באירופה רק במרכב סטיישן.

בראיון ל'אוטומוטיב ניוז' סיפר מנכ"ל פולקסווגן, תומאס שייפר, כי הדור החדש יוצג בחודש ספטמבר הקרוב ויוותר על מרכב הסדאן. עם זאת, רוכשים המעוניינים ברכב במבנה שלוש קופסאות מסורתי יקבלו אופציה אחרת מקבוצת פולקסווגן, בדמות סקודה סופרב החדשה.

כידוע, מכונית הדגל של היצרנית הצ'כית משתמשת באותה פלטפורמה כמו הפאסאט, ובמכלולים זהים ברובם. היא תוצע גם כסדאן וגם כסטיישן. ותוצג ברבעון האחרון של 2023. וכן, קרוב לוודאי שגם הדור הבא יוצע במבנה נוצ'בק (סדאן עם דלת חמישית) ולא כסדאן קלאסית עם תא מטען נפרד.

סקודה "הואשמה" בעבר שהיא זו שפיתחה גם את הפאסאט וגם את הסופרב, ושייפר לא בדיוק הכחיש זאת - ורק טען שזו המחשה לכך שהמותגים של פולקסווגן פועלים באופן הדוק יותר מאשר בעבר, תוך שהם מצליחים לשמור על עצמאותם וזהותם באמצעות עיצובים שונים.

פולקסווגן פאסאט סטיישן
צילום: פולקסווגן

הפאסאט החדשה נתפסה לאחרונה במספר צילומי ריגול ותקבל מראה קצת יותר ספורטיבי מבעבר, עם סבכה קדמית צרה כמו זה של הגולף וחלון אחורי משופע בחדות.

בתא הנוסעים יוצע מסך מגע גדול-רבוע ומחוונים מוקרנים כסטנדרט, ומתחת למכסה זה יהיה הדור האחרון של הפאסאט להציע מנועי בעירה פנימית.    רוב הגרסאות יונעו באמצעות מנוע הטורבו בנזין 1.5 ליטר בגרסה היברידית-מתונה, או בגרסה היברידית נטענת, שתציע עד 282 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ.

כרגע לא ידוע אם הפאסאט סטיישן תוצע בישראל, אך קרוב לוודאי שהסופרב תנחת כאן במחצית הראשונה של 2024.

פולקסווגן פאסאט סטיישן 2023
צילום: פולקסווגן