בעקבות העדכונים שעברו לאחרונה ריינג' רובר ולאר ולנד רובר דיסקברי ספורט, זוכה גם האח הקטן איווק לשדרוגים ברוח דומה.

השינוי העיקרי, כמו באחים הגדולים, הוא מערכת ממשק מרכזית חדשה, שמבטלת את הפקדים הפיזיים ועושה שימוש במסך מגע גדול יותר.

בעוד שהדגם היוצא כלל פאנל בקרת אקלים מתחת למסך, עם חוגות עגולות, בדגם המעודכן השליטה על בקרת האקלים היא מתוך המסך - והשטח שהתפנה מאכלס עתה תא אחסון עם מטען סלולרי אלחוטי. כל פונקציות הליבה של הרכב נשלטות כעת דרך מסך המגע המעוקל בגודל 11.4 אינץ', המריץ את הדור האחרון של ממשק Pivi Pro של JLR.

לטענת היצרנית, חבילה של סרגלי צד קבועים בתצוגה מבטיחה שהגישה לפונקציות הנפוצות הללו - כמו גם הגדרות מדיה, ניווט ועוצמת הקול - זמינות תמיד, וכי הנהגים יכולים לבצע עד "עד 90% מהמשימות תוך שתי הקשות ממסך הבית".

ריינג' רובר איווק סביבת נהג
צילום: לנד רובר

בנוסף, מוצעים ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים כסטנדרט, כמו גם שליטה קולית באמזון אלקסה. האיווק המחודש מסוגל לקבל עדכונים "מהאוויר", וזוכה לאפליקציית שליטה מרחוק, המאפשרת נעילה, פתיחה והפעלת מיזוג מהסלולרי, כמו גם שליטה בטעינות מתוזמנות בגרסה ההיברידית-נטענת.

לצד השדרוגים הדיגיטליים, תא הנוסעים המרוענן של האיווק מקבל מערכת טיהור אוויר חדשה (כחלק מחבילת ה'קומפורט') ומציע אפשרויות גוונים, חומרים ומרקמים חדשים, כולל תחליפי עור סינתטיים ותערובות צמר.

ריינג' רובר איווק תא נוסעים
צילום: לנד רובר

באגף ההנעה, למעט גרסת הדיזל הידנית הבסיסית (D165) - זכו כל גרסאות הבנזין והדיזל למערכת היברידית מתונה 48V. מערך יחידות ההנעה נותר ללא שינוי ברובו, אך כימיית הסוללה המשופרת בגרסת P300e ההיברידית-נטענת הגדילה את טווח הנסיעה החשמלי ל-63 ק"מ. השינוי הרשמי אומנם לא גדול לעומת הגרסה המוחלפת (שהציעה טווח של 61 ק"מ), אך לנד רובר טוענת שהטווח "בעולם האמיתי" שופר באופן משמעותי יותר ויעמוד על לפחות 48 ק"מ. יכולת טעינה מהירה מאפשרת לסוללת ה-14.9 קוט"ש מילוי של 0-80% תוך 30 דקות בעמדת טעינה של 50 קילוואט.
 
היצע רמות הגימור הצטמצם והפך פשוט יותר (ויש לזה השפעה על מחיר גרסת הכניסה). כעת מוצעות ארבע רמות גימור בלבד: S, דיינמיק SE, דיינמיק HSE, ואוטוביוגראפי.

ריינג' רובר איווק פרופיל
צילום: לנד רובר

המחירים באנגליה מתחילים מ-40 אלף ליש"ט לדגם D165 ידני ברמת גימור S. זוהי עלייה של יותר מ-5% בהשוואה לגרסה המקבילה של האיווק היוצא, ועלייה של כ-15% (!) בהשוואה לגרסת הכניסה הקודמת (שלא מוצעת עוד).

כי שסיפרנו בעבר, למרות שהשיווק באירופה החל בימים אלו, המסירות צפויות להתעכב; ייצורם של דגמי המיינסטרים של JLR (דיסקברי ספורט, איווק, יגואר XE, XF ו-E פייס) עדיין סובל מהאטה בשל המחסור המתמשך באספקת מוליכים למחצה, מה שגרם לחברה להתמקד בקווי המוצרים הרווחיים יותר שלה - קרי, דגמי היוקרה.

ריינג' רובר איווק 2024
צילום: לנד רובר