פולקסווגן מציינת 50 שנה לפאסאט עם חשיפת דגם חדש, דור תשיעי בשושלת - שיוצע לראשונה אך ורק בגרסת סטיישן (ואריאנט).

הדור החדש מבוסס על הדור השלישי של סקודה סופרב, ייבנה באותו פס ייצור בסלובניה - ויהיה הראשון בין דגמי פולקסווגן להתבסס על ארכיטקטורת MQB Evo, גרסה מעודכנת ומחוזקת של רצפת הדור היוצא.

פולקסווגן פאסאט
צילום: פולקסווגן
 

הממדים

הפאסאט החדשה גדלה בצורה ניכרת ביחס לקודמתה, וקרובה כצפוי לסופרב; האורך צמח ב-14.4 ס"מ (491.7 ס"מ) והרוחב ב-2 ס"מ (185.2 ס"מ), בעוד הגובה הצטמצם בס"מ אחד (150.6 ס"מ), מה שמעניק לה פרופורציות דינאמיות מבעבר.

בסיס הגלגלים התארך ב-5 ס"מ (284.1 ס"מ), ויחד עם הגידול בשאר הממדים מייצר תא נוסעים מרווח יותר: פולקסווגן טוענת שמרווח הרגליים מאחור תפח ב-5 ס"מ, בעוד קיבולת המטען הוגדלה ב-40 ליטר (690 ליטר) - וניתנת להרחבה ל-1920 ליטר כשהמושבים האחוריים מקופלים (140 ליטר יותר מבעבר).

פולקסווגן פאסאט 2023 סטיישן
צילום: פולקסווגן
 

השלדה

הפלטפורמה המעודכנת זכתה לסדרה של שדרוגים משמעותיים, כולל מנשא סרן אחורי קשיח יותר, ותוכננה סביב הצורך להכיל מערכת הנעה מחושמלת.

מערכת המתלים עברה שדרוג וכוללת בולמים חדשים עם שני שסתומים ואת מערכת ה-Vehicle Dynamics Manager (VDM) החדשה של פולקסווגן, שמשפרת לטענתה הן את הנוחות והן את הדינאמיות.

VDM מייצר סינרגיה בין בקרת היציבות לבולמי הזעזועים, ומאפשר התערבויות בלימה ספציפיות לכל גלגל ​​במקרה של איבוד אחיזה, לצד כוונון סלקטיבי של הבולמים. כאופציה ניתן לשדרג את המתלים למערכת Dynamic Chassis Control Pro, בעלות יכולות שיכוך אדפטיביות משופרות.

פולקסווגן פאסאט 2023
צילום: פולקסווגן
 

המנועים

הפאסאט החדשה תוצע עם שמונה יחידות הנעה שונות עם ההשקה: שתי יחידות טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (204 כ"ס ו-265 כ"ס), וכן שלושה טורבו-דיזלים באותו נפח (122 כ"ס, 150 כ"ס ו-193 כ"ס). לראשונה, הפאסאט מקבלת גם יחידה היברידית מתונה 48V על בסיס מנוע הטורבו בנזין 1.5 ליטר המוכר, המפתח 150 כ"ס.

בראש ההיצע ניצבות שתי גרסאות.היברידיות נטענות, המבוססות על מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר במקום 1.4 ליטר בדור הקודם. בשילוב עם מנוע חשמלי חזק יותר ההספק המשולב יעמוד על 204 כ"ס או 272 כ"ס, כאשר סוללה בגודל כמעט-כפול מבעבר (19.7 קוט"ש), תאפשר טווח חשמלי של עד 100 ק"מ, וטעינה מהירה בקצב של עד 50 קילוואט.

פולקסווגן פאסאט 2023 פנס אחורי
צילום: פולקסווגן

גרסאות הבנזין והדיזל משודכות כולן לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, בעוד שההיברידיות הנטענות מוצמדות לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. הנעה קדמית תוצע כסטנדרט ברוב הגרסאות, למעט ורסיות הבנזין והדיזל החזקות, שישווקו כסטנדרט עם הנעה כפולה ויורשו לגרור עד 2.2 טון.

גרסאות מנוע נוספות, לרבות ורסיית R ספורטיבית עם 300 כ"ס והנעה כפולה, צפויות בהמשך.

פולקסווגן פאסאט 2023 תא מטען
צילום: פולקסווגן
 

הקוקפיט

סביבת נהיגה מבטיחה להיות נקייה ויוקרתית מבעבר. כסטנדרט יוצע לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.3 אינץ' ומולטימדיה בגודל 12.9 אינץ' - עם אופציה למסך 15.0 אינץ' ברמות הגימור הגבוהות. מערכת הממשק זכתה לריווזיה משמעותית ואמורה להיות קלה ואינטואיטיבית מבעבר לתפעול.

פסי המגע ("סליידרים") השנויים במחלוקת לתפעול המיזוג והסטריאו הגיעו בירושה מדגמי פולקסווגן אחרים, אך כעת הם זוכים לתאורה אחורית לתפעול נוח יותר בחשיכה.

פולקסווגן פאסאט 2023 סביבת נהג
צילום: פולקסווגן

את גלגל ההגה עם משטחי המגע פולקסווגן כן תיקנה, וחזרה להשתמש בפקדים פיזיים. בורר ההילוכים עבר לעמוד ההגה, מה שמפנה מקום בקונסולה המרכזית למחזיקי כוסות מוגדלים ולמשטח טעינה אופציונלי לסמארטפון.
 

השיווק

הייצור יחל כבר במהלך ספטמבר והשיווק באירופה יחל עוד לפני סוף 2023. מחירים טרם פורסמו.

פולקסווגן פאסאט 2023 פנסים
צילום: פולקסווגן