אודי הודיעה על שורת עדכונים וחידושים ל-Q4 e-tron, רכב הפנאי החשמלי שלה המבוסס על פלטפורמת MEB. זו הפעם השניה בה הדגם זוכה לעדכון מאז שהוצג לראשונה באפריל 2021, קצב מהיר ולא שגרתי בתעשייה. כבעבר, גם הפעם החידושים נוגעים -Q4 e-tron ולאחיו ה-Q4 e-tron ספורטבק בעל מבנה הפנאי-קופה האופנתי.

אודי Q4 e-tron מתחדש במנוע חזק וטווח משופר
צילום: אודי
 

אודי Q4 e-tron, מנוע חזק וטווח משופר

השינוי המרכזי נוגע ליחידת ההנעה הכוללת את המנוע החשמלי החדש של היצרנית, זה שהוצג עם פולקסווגן ID.7 והוכרז גם עבור ID.4 איתם חולק ה-e-tron את הפלטפורמה. המנוע החדש יוצע בגרסת 45 – עם הנעה אחורית או כפולה – והספקו עומד על 286 כ"ס, שיפור ניכר מ-204 כ"ס שיש לגרסת 40 המשווקת כיום. בהתאם הביצועים השתפרו: 6.6-6.7 שניות ל-100 קמ"ש במקום 8.5 שניות כיום.

גרסת 55 (הנעה כפולה) זוכה גם היא לתוספת הספק שעומד כעת על 340 כ"ס במקום 299 כ"ס בעבר. כאן התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות בלבד.

אודי Q4 e-tron מתחדש במנוע חזק וטווח משופר
צילום: אודי

באודי מציינים כי המנוע החדש לא רק חזק אלא גם יעיל מקודמו ולכן הטווח שופר גם הוא – עד 562 ק"מ לאודי Q4 e-tron ספורטבק בגרסת ההנעה האחורית – שיפור של כ-40 ק"מ ביחס לעבר.

הסוללה נותרה אותה אחרת לה 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) והספק הטעינה המהירה עומד על 135 ק"ו בגרסאות ההנעה האחורית ועד 175 ק"ו לגרסאות ההנעה הכפולה.

אודי Q4 e-tron מתחדש במנוע חזק וטווח משופר
צילום: אודי
 

שינויים נוספים

באודי מציינים בנוסף כי הדגם זכה לכיול חדש למתלים לטובת שיפור נוחות הנסיעה. ניתן לבחור בסידור מתלים ספורטיבי הכולל הנמכת מרכב ב-1.5 ס"מ וכיול נוקשה יותר לטובת יכולת דינאמית עדיפה.

לראשונה בדגם תוצע מערכת סיוע למעבר נתיב – זו פועלת החל מ-90 קמ"ש ותאותת לנהג מתי בטוח לעבור נתיב, ואף תוכל לבצע את המעבר בעצמה ולחזור לנתיב המקורי לאחר מכן.

שינוי נוסף נוגע לאבזור הסטנדרטי שיכלול כעת את לוח המחוונים המוקרן המלא בגודל 10.25 אינץ' וחימום מושבים. אודי תציע את מהדורת S-ליין הכוללת איפור חיצוני ספורטיבי, חישוקי 21 אינץ', תאורת לד-מטריקס, יחידות תאורה מושחרות מאחור ועוד. 

אודי Q4 e-tron מתחדש במנוע חזק וטווח משופר
צילום: אודי