סיטרואן חשפה את בזלת (Basalt) ויז'ן, רכב תצוגה שיותר ממרמז על דגם חדש לגמרי בהיצע הדגמים שלה. לפי סיטרואן, דגם זה יעלה לכביש כבר במחצית השניה של שנת 2024 ומיועד בעיקר לשווקי הודו ודרום אמריקה – ולכן פותח בעזרת הצוותים המקומיים של היצרנית. מדובר בדגם השלישי בסדרת דגמי 'C-קיוב' של היצרנית שנועדו להרחיב את אחיזתה בשווקים אלה, אולם לא בטוח שהדגם ישאר רק שם.

סיטרואן בזלת ויז'ן הוצגה
צילום: סיטרואן
 

עיצוב והתאמה ללקוח

לפי סיטרואן, בזלת יכנס לנישה ייחודית למדי בה הוא ישחק, לפחות בלשב ראשון, מול היצע מצומצם מאוד של מתחרים. דגם זה יהיה שייך לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV) אך יציע מראה ומבנה של רכב פנאי-קופה, עניין נדיר למדי בשוק הרכב, בוודאי בשווקי הודו ודרום אמריקה.

רכב התצוגה מוצג בשלבי העיצוב הסופיים כך שהדגם הסדרתי שיוצג בהמשך צפוי להיראות כמעט זהה. החזית מזכירה מאוד את זו של C3 איירקרוס החדש שהוצג במאי 2023 – מדובר ברכב פנאי קטן ומוארך עם מקום לעד שבעה נוסעים, די שונה מהדגם ששווק עד לאחרונה באירופה ובישראל. את עיקר הרושם יוצר הפרופיל בזכות קו הגג המשתפל המייצר סיומת קופה ומתחבר לתא מטען ויחידות תאורה רבועות למראה ייחודי למדי. 

סיטרואן בזלת ויז'ן: פנאי קופה קטן ואופנתי
צילום: סיטרואן

עוד בולטת העובדה כי לדגם מרווח גחון גדול למדי ביחס למקובל בתחום (לא נמסר נתון) – ובסיטרואן מציינים כי זה נעשה מתוך הבנה של צרכי הלקוח בשווקי היעד לצד השגת המופע הרצוי. 

תמונות תא הנוסעים טרם פורסמו אך סביר שהוא יחלוק לא מעט מכלולים עם דגמי C3 ו-C3 איירקרוס שכבר הוצגו. בהודעה לעיתונות מציינים בסיטרואן כי הדגם יהיה במרכב בעל 5 דלתות עם גישה נוחה לתא מטען מרווח ויציע מרחב טוב לנוסעים ביחס לסגמנט.

ואי אפשר בלי כמה מילים על השם עצמו אשר מהווה שינוי חד משיטת סימון הדגמים המוכרת של היצרנית. לפי סיטרואן הבחירה באבן הבזלת כשם הדגם אמורה לשקף את העמידות, העל-זמניות והכוח הגולמי ממנו נולדה האבן הוולקנית – ואת תכונות אלה משליכים בסיטרואן על הדגם החדש. וכשאנחנו חשבנו שאנשי השיווק לא יוכלו להפתיע אותנו יותר...

סיטרואן בזלת ויז'ן: פנאי קופה קטן ואופנתי
צילום: סיטרואן