לאחר שתמונות בלתי-רשמיות של מזראטי לוואנטה דלפו לרשת במהלך השבוע, החליטה החברה לשחרר תמונות ופרטים ראשוניים לקראת החשיפה המלאה בתערוכת ז'נבה 2016. מזראטי לוואנטה הוא רכב הפנאי הראשון במאה שנות ההיסטוריה של החברה, והוא ממשיך הפזילה לתחום הפנאי-שטח של פלח היוקרה, אשר צברה תאוצה בשנה האחרונה עם חשיפתם של בנטלי בנטאייגה ויגואר F-Pace.

הצילומים אומנם לא חושפים את התמונה המלאה (תרתי משמע), אך בהחלט ניתן לראות שבניגוד לפורשה קאיין, למשל, מזראטי הצליחו לעצב רכב פנאי נאה ומרשים, עם חזית אגרסיבית ואזכורים לשאר דגמי החברה בכתפיים התפוחות ובשלושת פתחי האוורור האייקונים בכנפיים הקדמיות. גרסת הייצור אינה עדינה-מפוסלת כמו רכב הקונספט קובנג משנת 2011 שהיווה קדימון ללוואנטה, ונראה כי מזראטי החליטו לפנות לקו עיצוב כוחני יותר במוצר המוגמר.
מזראטי לוואנטה
צילום: מנהל
מזראטי חשפה תמונות ראשונות

לטענת החברה, השלדה של רכב הפנאי החדש "תוכננה כדי לשלב את ביצועי הכביש המצופים ממזראטי יחד עם התנהגות נטולת-תחרות על גבי משטחים דלי אחיזה, לצד ביצועי ונוחות שטח מעולים". לא שאנחנו מצפים מהם להצהיר משהו אחר, או מצפים מהלקוחות לרדת איתו לשטח.
מזראטי לוואנטה
צילום: מנהל
הלוואנטה בהחלט נאה יותר מהקאיין של פורשה

פרט לתמונות, ההודעה לעיתונות חושפת נתונים מעטים, ומציינת כי הלוואנטה עושה שימוש במערכת ההנעה החכמה "Q4" ובתיבת שמונה-הילוכים אוטומטית אשר כוילו במיוחד עבור הצרכים של רכב הפנאי, ושכל הגרסאות יכללו קפיצי אוויר ובולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית. הרכב יוצע עם מנועי דיזל ובנזין, ויש לשער שאלו ישענו על יחידות הכוח המוכרות משאר דגמי החברה - ממנועי V6 מוגדשים (3.0 ליטר, בנזין ודיזל) ועד V8 מוגדש אף הוא, עם 550 כ"ס. בנוסף, כפי שסיפר ל'אוטו' יו"ר מזראטי הרלד ווסר, הלוואנטה יתבסס על הפלטפורמה המשמשת את הגיבלי והקוואטרופורטה, ויהיה הרכב הראשון של החברה שיכלול מערכות נהיגה אוטונומיות. השמועות מספרות גם כי גרסת פלאג-אין היברידית נמצאת בתכנון.

עוד צוין כי הלוואנטה יבנה בפס הייצור "מיראפיורי" של פיאט בטורינו, ולא במפעל מזראטי במודנה, וכי היחידות הראשונות כבר ירדו מפס הייצור. ההשקה הרשמית לשוק האירופאי תיערך באביב 2016, ולשאר השווקים, כולל ישראל – כנראה ברבעון השני, לפי אנשי "אוטו-איטליה", יבואני מזראטי לישראל. לכשיגיע, מחירו המשוער ינוע סביב של 750,000-850,000 ש"ח.
מזראטי לוואנטה
צילום: מנהל