לקרוז הקדמת, וגם לאופטרה שקדמה לה, היתה גרסת האצ'בק – לא מפתיע לאור שאיפות שברולט ביבשת הישנה. אך מאז החליטה שברולט להשאיר את אירופה לאופל, ולכן לא היה ברור אם תוצע גרסת האצ'בק גם עם שברולט קרוז החדשה. עכשיו הוכרע העניין סופית – גם לקרוז החדשה תהיה גרסת האצ'בק, והיא אף הוצגה בארצות הברית, אומה שבדרך כלל מעדיפה גרסאות סדאן, ממש כמונו הישראלים. ואולי זה לא כזה מפתיע, בהתחשב בעובדה שבארה"ב נרשמה בשנה האחרונה עליה של כ-9% במכירת מכוניות האצ'בק קטנות (במונחים אמריקנית כמובן).
 
 
שברולט קרוז האצ'בק
צילום: מנהל 
 
כצפוי, השינויים העיקריים לעומת גרסת הסדאן נעשו בחלקה האחורי של המכונית, עם יחידות תאורה, פגוש ודלת תא מטען חדשים – שינויים שמעניקים לקרוז האצ'בק מראה קליל ודינאמי יותר משל האחות הסדאנית. וזה בדיוק מה שרצו להשיג מעצבי שברולט, במטרה לפנות לקהל צעיר יותר מזה השמרני יחסית של הסדאן. בשברולט לא מפרטים על שינויים במידות המרכב, אך סביר להניח שההאצ'בק קצרה יותר.
 
 
שברולט קרוז האצ'בק
צילום: מנהל 
 
אך לא בטוח שהיא אכן קצרה יותר, לאור נתון נפח תא המטען – 643 ל' (1336 עם קיפול מושבים). אנו משערים כי מדובר בנתון "עד לגג", בניגוד למדידה המקובלת, עד גובה המדף או קצה גב המושבים האחוריים. ובכל זאת, הקרוז האצ'בק מסתמנת כאחת המכוניות עם תא המטען הגדול בקטגוריה. את רמות הגימור והמנועים, בראשם ה-1.4 ל' טורבו החדש, תחלוק ההאצ'בק עם הסדאן בתאימות כמעט מלאה.

שברולט קרוז האצ'בק תגיע לכבישי ארה"ב בסתיו הקרוב. בשלב זה לא ידוע אם ומתי תגיע לישראל.

שברולט קרוז
צילום: מנהל