בינואר 2015 יתעדכן, כמתוכנן, המיסוי הירוק. עדכון זה יכלול החמרת הקריטריונים הנדרשים להשגת כל אחד מהציונים הירוקים. כתוצאה מכך, חלק מהמכוניות הנמכרות בארץ יתדרדרו בדירוג, מה שיעלה את המיסוי עליהן.

בעוד שברוב המקרים מדובר בהבדל קל יחסית במיסוי, הרי שבמקרה של GS300h של לקסוס מדובר בשינוי משמעותי הרבה יותר. על פי תקנות המיסוי הירוק, מקבלות מכוניות היברידיות הטבת מס משמעותית, כאשר שיעור מס הקנייה עומד על 30% בלבד, במקום 83% (לפני הנחת המס הירוק). אולם, הטבה גדולה זו ניתנת רק אם המכונית מקבלת ציון 1 או 2 בדרוג הירוק. לכן ירידה של שלב אחד, מ-2 ל-3, משמעותה אובדן הטבת המס האמורה, וככל שהרכב יקר יותר, כך המשמעות גדולה יותר מבחינת סכום המס הסופי. במקרה של ה-GS האמורה, מדובר בסכום שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

שינוי היברידי
צילום: מנהל
לקסוס GS

בעיה ופתרון
היבואן, מן הסתם, ינסה לספוג חלק מעליית המס בעזרת היצרן, ולכן לא ברור בכמה בדיוק יעלה מחירה של ה-GS300h, שבזכות ההטבה ההיברידית נהנית כרגע ממחיר נמוך (יחסית לקטגוריה ולמפרט) של 339,000 שקל. אם רוצים לקבל מושג כללי, אפשר לקחת בחשבון כי בעבר שווקה כאן ה-GS250 במפרט דומה במחיר של 380,000 שקל, וכי מחיר הגרסה ההיברידית בחו"ל גבוה יותר משל ה-250.

לקריאת מבחן הדרכים ללקסוס GS300h - לחץ כאן

ומה לגבי מכוניות היברידיות אחרות? כמו שזה נראה כרגע, מכוניות היברידיות קטנות יותר, כמו טויוטה פריוס ויאריס והונדה ג'אז ואינסייט, לא יפגעו. מהצד השני, רב ההיברידיות הגדולות יותר (כגון הקאמרי או הב.מ.וו 3 הייבריד) נמצאות גם היום בדרוג 3 ומטה, ולכן לא ישתנה משמעותית שיעור המיסוי עליהן. ההיברידית הגדולה היחידה, מלבד ה-GS300, שנמצאת כיום בדרוג 2 ועלולה להפגע גם כן, היא ההונדה אקורד הייבריד שמייבאת 'אלבר', אולם אנשי החברה מבטיחים כי היא זכאית לציון 2 גם בחישוב החדש, ולכן לא תפגע.