הטיזר המוצל של למבורגיני קורם פחמן וחשמל. למבורגיני, השייכת לאודי של קונצרן פולקסווגן, מציגה בפריז את קונספט Asterion LPI910-4, רכב על ירוק שהטכנולוגיה שלו פותחה על ידו. השם לדגם ההיברידי הוא בהשראת שמו של מינוטאור, דמות מיתולוגית שחציה אדם, חציה שור; היברידית, הכוונה.
בתוך מונוקוק (מרכב המשולב בשלדה) העשוי סיבי פחמן, מורכב במרכז – כיאה וכמקובל – המנוע (ולכן קוראים לו "מנוע מרכזי"): כאן V10 בנפח 5.1 ליטר. בהמשך ממוקם מצבר ליתיום יון גדול – במקום בו מורכבת כרגיל תיבת ההילוכים – לשיפור האיזון ולהגנה עליו במקרה תאונה. בצמוד נמצא מכלול מנוע חשמלי הכולל מתנע ומחולל. התיבה – DSG 7 הילוכים – מורכבת על הסרן האחורי. מלפנים, על הסרן הקדמי, מורכבים שני מנועים חשמליים נוספים. המערכת ההיברידית כולה, מציינת למבורגיני, שוקלת 250 ק"ג.
מנוע הבנזין מייצר 610 כ"ס ו-57.1 קג"מ, ולתפוקה המעוררת הזאת מצטרפת השלישייה החשמלית המייצרת 300 כ"ס. לפי למבורגיני, ההספק המשולב הוא סכום שני ההספקים: 910 כ"ס. מה זה נותן? 3 שניות ל-100 קמ"ש בהתחלה, 320 קמ"ש בסיום.
בנוסף, יכולה אסטריון לנסוע בכוח החשמל בלבד; הטווח הוא 50 ק"מ והמהירות המרבית היא 125 קמ"ש. הנתונים הירוקים מדברים על 24 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 98 גרם/ק"מ.
צילום: מנהל
עיצוב תא הנוסעים מצביע על אפשרות מאוד מעשית לייצור
בהשוואה ל-918 של פורשה, הביצועים פחות קיצוניים, וגם צריכת הדלק הרשמית פחות מרשימה. אבל הטווח האוטונומי גדול יותר.
כמובן, לא נפקדו מההודעה לעיתונות על הקונספט החדש הגיגים על "שפת עיצוב" שהיא גם "חדשנית" וגם "בלתי צפויה", כזאת "הנוגעת בגבולות חדשים". כך או אחרת, מכסה המנוע שטוח שגבולו מקדים את הסבכה, מסדר לאסטריון מופע מרשים. גם האחוריים המעוגלים וכונסי האוויר תורמים למופע. ממדים לא נמסרו, אך הם צפויים להיות גדולים יחסית. גם עיצוב הפנים זכה למחמאות על המופע שלו. מנגד, עיצוב זה מצביע על אפשרות מאוד מעשית לייצור.
וכאן, דווקא כאן, באמצעות התייחסות למושבים(!), מספרת למבורגיני איך היא רואה את הדגם החדש. ובכן, המושבים אינם נמוכים כמו בדגמי הסופר-ספורט של החברה, אלא מוגבהים, לנהיגה נינוחה למרחקים ארוכים. אסטריון, כך למבורגיני, היא שייטת העל ההיברידית הראשונה.
צילום: מנהל