אנדי פאלמר, הוא סגן נשיא בכיר בניסאן, אבל כרטיס הביקור שלו שופע תארים עד שמתחשק לומר לו "או.קי, תבחר שלושה". בין הבולטים בהם ה"אחראי על התכנון, מכירות ושיווק" בניסאן, וראש החטיבה הגלובאלית של אינפינטי. הוא נחשב מאדריכלי ההצלחה של האופרציה הבריטית של ניסאן בפרט, והאירופאית בכלל, הצלחה שהביאה לשינוי גדול בתדמית המותג. וגם אם כולם היו בניו הוא גאה במיוחד ב-GT-R ובליף. אנו מביאים לכם כעת את חלקו השני של הראיון:
חוסכים בעלויות
בשוק הרכב מתפתח ביקוש לכלים זולים יותר, והצלחתה של דאצ'יה באירופה, כמו גם הגעתה הקרבה לישראל, מדגישים זאת. אבל פאלמר לא מאמין שדאטסון, המותג הזול של ניסאן, צריך לצאת למערב. "בהרבה מקרים אנחנו יכולים להביא גם דרך ניסאן כלים במחיר של דאצ'יה, אז אנחנו לא חייבים את דאטסון באירופה. מבחינתנו זה מותג זול ואמין, שמזכיר במידה מסוימת אותנו כשהגענו לאירופה תחת השם דאטסון. וזה מה שאנחנו מנסים לעשות איתו בארצות מתפתחות. בהודו אנחנו מדברים על מכונית לחמישה ב-6000 דולר. במחיר כזה ברור שלא נעמוד בציפיות הלקוח באירופה ובתקינות. אנחנו מעלים שם את הלקוח מאופנוע. אם תביא אותה לאירופה, ותעמיס עליה את התקינה ואת ציפיות הלקוח, היא לא תהיה זולה. כרגע אנחנו מכוונים לשווקים כמו אינדונזיה, רוסיה ודרום אמריקה"
ניסאן: החשמל שבמכונה ינצח / ראיון - חלק ב'
צילום: מנהל
ניסאן לוטשת עיניים להצלחה של דאצ'יה?
אתם אומרים שהשיתוף עם רנו יגדל ואנחנו חשבנו שהוא היה כזה...
"האיחוד נבנה על שיתוף של יתרונות הגופים, והיחסים משתנים עם הזמן. זה כמו בזוג. בהתחלה כשיוצאים יש עוד חשדות ואחרי כן משתפים יותר. שרדנו את משבר שבע השנים של הזוגות הנשואים". הוא מחייך "הדברים הקלים נעשו וכעת מגיעים הדברים שקשה יותר לעשות. למשל הארכיטקטורה החשמלית. קל מאוד להשתמש ברצפה, הגה ומתלים משותפים, אבל כעת צריך לאחד את כלל ההנדסה. אנחנו נמנעים מאיחוד מלא, וברור שננסה לשמור על הזהות המותגית, אבל השאיפה היא שכל מה שהלקוח אינו רואה יהיה משותף. למה לא לאחד מערכות חשמליות או מנועים, ואז להיות מסוגלים להשקיע במקומות אחרים?".
שאלת היוקרה
פאלמר אינו שש לחטט בעבר הלא מבריק של מותג היוקרה אינפיניטי, ומעדיף להתעסק בעתיד "ההיסטוריה ארוכה אבל אנחנו על המסלול. 2013 הייתה שנת שיא עבורנו עם 200,000 כלים ואנחנו רווחיים. זה מאפשר להשקיע בדגמים חדשים. הקו החדש שלנו הוצג ב-Q50 שמטרתה להיאבק באודי. אני חושב שאודי הם הטובים בתחום הזה ואותם אנחנו צריכים לנצח, אבל בדרך מפתה וסקסית יותר. אנחנו רוצים להיות מותג פרובוקטיבי ולא לתכנן מכוניות עם סרגל".
ניסאן: החשמל שבמכונה ינצח / ראיון - חלק ב'
צילום: מנהל
ה-Q50 מובילה את אינפיניטי לכיוון חדש
"ראיתם כבר בקרוב ל-Q30, שתבנה על פלטפורמת ה-A של מרצדס, והודענו על הקמת מפעל עם דיימלר שייצר מספר מכוניות קומפקטיות יוקרתיות. ולכן זה הגיוני שנייצר יותר מ-500,000 כלים ב-2016. בניגוד ל-Q30, שנשענת על פלטפורמה שלהם, המכוניות שיוצגו ב-2017 יתבססו על פלטפורמה חדשה שנפתח ביחד. אנחנו גם משתפים איתם פעולה בפיתוח תא-הדלק. יש אולי מקום לזה בכלי פנאי גדולים, אבל זה עדיין ויכוח פתוח. השיתוף הזה כולל גם את פורד. נביא את המכונית לציים גדולים ונלמד".

בישראל אינפיניטי עדיין מתקשה להתרומם. עד מתי?
"השינוי שלנו ישפיע גם עליכם. נציג כאן QX60, שהוא כלי פנאי מאוד מצליח בארצות הברית. ה-Q50 תקבל מנועי 2.0 ליטר, ה-Q70 תשתפר, ובשנה הבאה תהיה Q30, אז באופן מכאני נגיע לפלחים חדשים ונהיה שחקן חזק יותר. ואז נשקיע יותר במותג. הרצון בהכרה העולמית היא הסיבה שאנחנו כבר עתה בפורמולה 1".
ניסאן: החשמל שבמכונה ינצח / ראיון - חלק ב'
צילום: מנהל
ה"בקרוב" ל-Q30 הסדרתית

אבל לפחות כרגע נשמעות הרבה טענות מרד-בול. האם היא תישאר אתכם?
"זה ברור שכשמנועים משתנים דרמטית יש עבודה לעשות. אבל לא רק המנוע של רנו לא פועל טוב. כרגע נראה שרק מרצדס מצאה את הנוסחה. אז כן, המכונית מצוינת ויש מה לשפר במנוע, במיוחד בתחום השבת האנרגיה. אבל יש מחויבות של רנו לשפר".

"אינפיניטי תישאר עם רד-בול עד 2017, ואנחנו כרגע שניים בדירוג האליפות אז מצבנו אינו כה גרוע. דניאל (ריקרדו א.ש.) מדורג היטב ואם לא היה נפסל באוסטרליה מצבו אפילו היה טוב יותר. הפורמולה 1 נותנת לנו את הקשר שבין המסלול לכביש, ואני מאוד אוהב את החיבור עם רד-בול. מתפתחים שם קשרים טכנולוגיים שיכולים להגיע גם לניסאן".
ניסאן: החשמל שבמכונה ינצח / ראיון - חלק ב'
צילום: מנהל
למרות שהיא לא בולטת לטובה העונה, אינפיניטי לא ממהרת לנתק קשרים עם רד-בול