וול 05
כשיש ביקוש, יש מי שימלא את ההיצע. עם עליית הפופולריות של מכוניות המסלול לחובבי רכב (לרציניים שבהם), ממשיכות לצוץ מכוניות ספורטיביות-ספרטניות שעונות על דרישותיהם. וכך, אל KTM X-Bow, אריאל אטום, BAC מונו (Mono) ואל דומותיהן, מצטרפת כעת וול 05 (באנגלית זה Vuhl וכן, שם הדגם הוא 'אפס-חמש' באנגלית). וול היא יצרנית חדשה וה-05 היא המכונית הראשונה שלה. היא מגיעה אלינו ממקסיקו, שאט-אט מסתמנת כחממת ספורטיביות קטנות, עם ה-MXT של מסטרטה (Mastretta) שהוצגה לפני מספר שנים.
בקרוב, במסלול המרוצים הרחוק מביתכם: וול 05
צילום: מנהל

וול הוקמה על-ידי שני אחים, אשר אביהם היה נהג מרוצים שבנה לעצמו את המכוניות. באופן לא מפתיע, פיתחו הבנים תחביב דומה. הם מסבירים שהמכונית נבנתה על-ידי חובבי רכב – עבור חובבי רכב, ומצהירים כמובן על הדגש הרב שהושם על ביצועים, הנאה מנהיגה ואיכות ההרכבה.
ממבט בתמונות, לא קשה להבחין במהות המכונית. קטנה, נמוכה מאוד, דו-מושבית ופתוחה. מבפנים, כמובן, היא נראית ספרטנית וספורטיבית עם מושבי סיבי פחמן בולטים לעין.

ה-05 היא בהחלט מכונית קטנה, עם בסיס גלגלים של 230 ס"מ ואורך כולל של 371.8 ס"מ. רוחבה 187.6 ס"מ וגובהה רק 112 ס"מ. מרווח הגחון שלה כמעט ולא קיים, כמצופה עם 11 ס"מ בלבד. היא שוקלת רק 695 ק"ג (משקל יבש. 725 ק"ג רטוב), הודות לשלדת אלומיניום קלה וקשיחה אשר גוף המכונית (מונוקוק) מהווה חלק ממנה – והוא שוקל רק 78 ק"ג. גוף המכונית עשוי פלסטיק מחוזק, וסיבי פחמן הם אופציה.
מתחת למעטה נמצא מנוע מסדרת האקובוסט של פורד בנפח 2.0 ליטר מוגדש המספק 285 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית. על מכונית כה קטנה, זה מיתרגם לתאוצה של 3.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-245 מירביים.
בקרוב, במסלול המרוצים הרחוק מביתכם: וול 05
צילום: מנהל

רשימת האבזור דלה, עם חיפויי זמש להגה, מצלמה מובנית (כזו שתצלם את הנסיעה, לא תעזור לכם בחנייה), מערכת מידע ועוד. אלו, לצד מושבי הבאקט-סיבי-פחמן שבתמונות, לא עושים רושם שמוצעים כסטנדרט. והמחיר? לא זול גם במונחים נטולי מסים – החל מ-55,000 ליש"ט.
ה-05 תוצג לראשונה באירועי פסטיבל המהירות של גודווד (Goodwood) שיחולו ב-11-14 לחודש (יולי).