משמאל למעלה בכיוון השעון: פיקנטו, אלטו, 107, i10, ספארק ופנדה
קיה פיקנטו הגיעה לישראל לפני חודשים ספורים, וזכתה לביקורות טובות גם במגזין אוטו וגם בקרב ציבור הקונים. אם אתם רוצים להיזכר במבחנים שביצענו לקטנה החדשה, אתם יכולים לקרוא את מבחן הדרכים של הפיקנטו 1.0 כאן, ואת המבחן ל-1.2 ליטר כאן.
זמן קצר אחרי פתיחת ספר ההזמנות, טלקאר דיווחו על חיסול המלאים, וכיום מי שמעוניין להזמין פיקנטו חדשה נאלץ להמתין לאספקה עד סוף חודש ינואר 2012. כן, כמעט חצי שנה בעבור מכונית ידנית קטנה – מי היה מאמין.
אז לאלו מכם שרוצים מכונית קטנה וזולה, אבל לא יכולים או פשוט לא רוצים להמתין עד שהפיקנטו תגיע, בדקנו עבורכם מהם זמני האספקה של המיני הידניות האחרות. והמסקנות מפתיעות: בניגוד לרושם שהיבואניות נותנות, כמעט כולן מחזיקות במלאי לאספקה מיידית של הקטגוריה הזו, ולמרות הביקוש הגבוה.
זמני האספקה של מכוניות מיני ידניות בישראל
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
יונדאי i10: הקטנה של יונדאי נהנית מהצלחה גדולה בישראל, אך לאחר הלחץ הגבוה של הזמנות בתחילת הדרך, כעת ביונדאי מדווחים על מלאי לאספקה מיידית של דגם ה-1.1 ליטר הידני. המחיר: 64,000 שקל.
בעד: יכולת דינמית, מרווח, עידון
נגד: רק ארבע כריות אוויר, אבזור
סיכום: מהטובות בקבוצה
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
סוזוקי אלטו: המכונית שהתחילה את שגעון הידניות הקטנות, ואף היא סבלה בשלבים מסוימים ממלאי חסר. נכון לכתיבת שורות אלה, ניתן להשיג אותה באספקה מיידית ובמגוון צבעים. המחיר: 60,000 שקל.
בעד: נוחות עירונית, מחיר, תדמית "יפנית"
נגד: רעידות בסרק, בטיחות
סיכום: פתרון זול
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
פיאט פנדה: מכונית המיני הוותיקה ביותר שנמכרת בישראל, היא גם באופן תמוה מאוד היקרה ביותר, למרות שלא מציעה אבזור רב במיוחד. כצפוי, זה אומר שהאספקה מיידית. המחיר: 80,000 שקל.
בעד: עיצוב, נוחות, תא נוסעים מקורי
נגד: אבזור ורמת בטיחות, מיושנת, מחיר
סיכום: לא בתחרות
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
פיג'ו 107: מכונית המיני שפותחה ומיוצרת על-ידי טויוטה בשיתוף פיג'ו וסיטרואן היא היחידה מבין השלוש שמגיעה לישראל. היא גם היחידה פרט לפיקנטו שאין במלאי (האספקה צפויה לחודש הבא). המחיר: 68,000 שקל.
בעד: עיצוב, מרווח
נגד: נוחות נסיעה, רעש
סיכום: מזדקנת
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
קיה פיקנטו: הצעירה מבין מכוניות המיני המשווקות אצלנו, וגם המאובזרת שבהן. תג מחיר נמוך ועיצוב חביב הביאו לנהירה של קונים, מה שחיסל את המלאי והוביל לאספקה בסוף ינואר 2012. המחיר: 62,000 שקל.
בעד: עיצוב, אבזור, מחיר, יכולת דינמית
נגד: ביצועים, זמן אספקה
סיכום: מצטיינת הקטגוריה
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
שברולט ספארק: המיני של שברולט היא היחידה, מלבד הפנדה, שמשווקת בארץ רק עם תיבת הילוכים ידנית. היא החליפה את המאטיז שלא שווקה אצלנו, ולמרות ביקוש ער האספקה מיידית. המחיר: 67,000 שקל.
בעד: עיצוב ייחודי, אבזור בטיחות ורמת בטיחות
נגד: רעש, איכות חומרים, הנדסת אנוש
סיכום: הבטחה כמעט ממומשת
אלטרנטיבה מחוץ לקטגוריה: רנו קליאו
אין קיה פיקנטו במלאי? הנה האלטרנטיבות
צילום: מנהל
רנו קליאו היא אמנם מכונית סופרמיני גדולה ומרווחת משמעותית ממכוניות המיני, אבל לאחרונה התבשרנו כי היא תוצע בישראל בגרסה זולה במיוחד: 1.2 ליטר ידנית עם 75 כ"ס ותג מחיר של 70,000 שקל בלבד. לגרסה זו אבזור זהה לדגם ה-1.6 ליטר האוטומטי (שעולה 100,000 שקל), כלומר שני חלונות חשמל, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת שמע מקורית, שש כריות אוויר ובקרת יציבות. ולמרות שעדיין לא נהגנו בה, הקליאו 1.2 נראית על הנייר כמו אלטרנטיבה ששווה לשקול. בקרסו מעריכים את זמן האספקה לחודש הבא.
זמני האספקה המצויינים בכתבה נכונים ליום הפרסום.