שברולט ספארק
בעקבות הצלחת סוזוקי אלטו, שוק המיני הישראלי ממשיך במסע ההתעוררות. זמן קצר אחרי תחילת שיווק סיטרואן C1 במחיר תחרותי, ועם מתחרות נוספות דוגמת פיג'ו 107 ויונדאי i10, גם שברולט מתכוננת להיכנס לקלחת בחודש ינואר הקרוב – עם הספארק שתהנה מתג מחיר תחרותי.
כפי שסיפרנו בעבר, שברולט תצטרף לקטגוריית מכוניות המיני עם הספארק החדשה, מחליפה לשברולט מאטיז (ששווקה בישראל לתקופה קצרה תחת מדי דייהו). גם המכונית החדשה פותחה ומיוצרת על-ידי החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס, ותצרף עוד מדינה למבחר הקיים בקטגוריה: צ'כיה (פיג'ו 107 וסיטרואן C1), הודו (סוזוקי אלטו ויונדאי i10), פולין (פיאט פנדה) ויפן (דייהטסו סיריון, הנמצאת באמצע הדרך בין מיני לסופרמיני).
בניגוד למתחרותיה, שברולט ספארק תוצע תחילה רק עם תיבה ידנית. אבל היבואנית, חברת יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), מאמינה שנוכח הצלחת הגרסאות הידניות של המתחרות ובראשן האלטו, הספארק תהנה מביקוש נאה.
הספארק תוצע עם מנוע גדול וחזק יותר מהאלטו – 1.2 ליטר עם 82 כ"ס – ולפחות על הנייר הביצועים טובים יותר עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.1 שניות ועד למהירות של 164 קמ"ש. רמת האבזור בספארק אף היא גבוהה יותר, וכוללת שש כריות אוויר (ארבע בלבד בסוזוקי). מחיר הספארק יהיה גבוה מהאלטו הידנית, שמחירה 60,000 שקל, אך עדיין תחרותי ביותר ויעמוד על בין 65,000 ל-70,000 שקל.