פורד מונדיאו הנוכחיתפורד מציגה בימים אלה בתערוכת מוסקבה את המונדיאו המעודכנת. לפני כחודש אף סיפרנו על הכוונות לייבא את גרסאות האקו-בוסט, וכעת מגיע מידע אודות פורד מונדיאו חדשה לגמרי. זו צפויה להגיח לקראת סוף השנה הבאה כמכונית תצוגה, ובעוד כשנתיים בגרסה מוכנה לייצור, כדגם 2013.
לפי המידע שמצטבר, המונדיאו החדשה תציע עיצוב דינאמי וחד יותר, וטכנולוגיה מתקדמת. המונדיאו הבאה תיוצר – כמו פורד פיאסטה ופורד פוקוס – כ"מכונית עולמית", קרי: בסיס דומה אך עם יכולת לבצע התאמות בקלות יחסית, בהתאם לדרישות בכל שוק יעד, וייצור בכמה מקומות שונים בעולם, בכדי להוזיל עלויות. המונדיאו הבאה, פורד המזוהה בהחלט עם הצד האירופי במשפחה, תעוצב לראשונה במרכז העיצוב של פורד בארה"ב.

עדיין אין תמונות, אך השמועות מדברות על עיצוב דרמטי ביחס למונדיאו הנוכחית, עם יחידות תאורה קדמיות משוכות לאחור, סבכה קדמית גדולה, וקו מותניים גבוה עם תפיחות סביב לפתחי הגלגלים. עיצוב הפנים יזכה אף הוא לשדרוג מתבקש. במונדיאו הבאה תוצע גרסה מתקדמת של מערכת ה-SYNC, המשלבת בקרה על שלל מערכות הרכב הן באמצעות כפתורים על גלגל ההגה והן באמצעות הנחיה קולית. מערכות העזר והבטיחות יכללו בין היתר התראה על רכב באזורים "מתים", מצלמה לנסיעה לאחור, מערכת המזהה עייפות של הנהג ועוד.

כבסיס תשמש פלטפורמת הנעה קדמית מחודשת ומעודכנת של פורד. המונדיאו הבאה תציע גם מערכת עצור-סע. בהיצע המנועים עליו ידוע כרגע נמצא מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר, עם הספקים של 150, 180 ו-200 כ"ס. מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר יציע עד 163 כ"ס. כמו כל דגם חדש, גם המונדיאו הבאה אמורה להיות חסכונית יותר ומזהמת פחות. גרסת סטיישן תושג ככל הנראה זמן קצר לאחר השקת הסדאן והליפטבק, אם כי ייתכן וההשקה תיערך לבסוף יחד, לשלוש גרסאות המרכב.