מכונית התצוגה מרצדס F700לקראת 2012 מתעתדת מרצדס להשיק ולהתחיל בשיווק הדור הבא של מרצדס S קלאס – דור חדש לגמרי. מספר אבות-טיפוס כבר נצפים לאחרונה בנסיעות מבחן ברחבי אירופה, אך מדובר עדיין בגרסאות כה מוסוות עד שקשה מאוד לקבל מושג לגבי המראה מתצפיות בלבד. אבל, לא מעט מידע בכל זאת דולף והנהו, במרוכז, לפניכם.

מרצדס S קלאס החדשה תכונה סדרה W222 בשפת מרצדס, ותחליף את הסדרה הנוכחית – W221. היא תצמח במקצת בממדיה – לבטח באורך הכולל ובבסיס הגלגלים. תכנון הפנים חדש אף הוא, וצפוי להציע מרחב גדול יותר מהנדיב ממילא כיום. העיצוב יקבל השראה ממכונית התצוגה F700, שהוצגה בז'נבה ב-2007, אם כי בניגוד לה ול-S הנוכחית, העיצוב יהיה "חלק וזורם" יותר, וככל הנראה יוותר על התפיחות השריריות מעל לגלגלים. חופת המנוע תתארך משמעותית, ומתחתיה יוצעו מנועים חדשים, שאת חלקם ראינו כבר במתיחת הפנים של מרצדס CL. מנועים אלה יציעו שיפור בתצרוכת הדלק ובפליטת CO2.

ב-S500 העתידית ישכון V8 כפול-מגדשים בנפח 5.5 ליטר שייצר 435 כ"ס. ב-S600 ימשיך לעבוד V12 – גם הוא כפול מגדשים – עם 517 כ"ס. ובגרסאות ה-AMG, יוצעו V8 בנפח 5.5 ליטר עם 571 כ"ס, או V12 בנפח 6.0 ליטר עם 612 כ"ס (S63AMG ו-S65AMG בהתאמה). גם גרסת כלאיים תוצע – הדור הבא יקבל את יחידת הכוח שהוצגה במכונית התצוגה ויז'ן S500, בה משולבים מנוע חשמלי עם 60 כ"ס וטעינה גם משקע חשמלי, ומנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר עם 272 כ"ס. ייתכן שיחד עם ה-S קלאס הבאה, תושק גרסה היברידית גם למרצדס E ו-S, בה ישולב מנוע קטן יותר בנפחו (3.2 ליטר) עם מנוע חשמלי לגביו עוד לא ידועים פרטים, אך עם הבטחה לצריכת דלק ונתון פליטת מזהמים כמעט דמיוני לפי השמועות: כ-30 ק"מ לליטר ופחות מ-75 גרם לק"מ בהתאמה. בטווח הרחוק קצת יותר תוצע גם גרסת דיזל היברידית כל-חדשה.
ה-S קלאס הנוכחית הוצגה בתערוכת פרנקפורט 2005. מאז התחלפו כל מתחרותיה בדגמים חדשים, בהם ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8 וכמובן יגואר XJ. נזכיר בעניין זה את המבחן השוואתי שערך המגזין הגרמני רב ההשפעה Auto, Motor & Sport בין המתחרות בקטגוריה, מבחן בסופו היתה ידה של אודי A8 על העליונה; בהחלט לא סיטואציה נוחה למרצדס, יצרנית שחרטה על דגלה מזה דורות להוביל את סגמנט היוקרה.

ה-S קלאס הבאה צפויה להציע טכנולוגיה חדשנית, וללא ספק תנסה שוב לקבוע את הרף אליו יש לשאוף. אין ספק גם שבחדרי חדרים במרצדס עמלים לא מעט אנשים בכדי לעמוד במשימה. יהיה מעניין.