תיבת ה-7G-Tronic של מרצדס. מעט מדי הילוכים?
מרצדס תציע תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה. במאי 2003 מרצדס חשפה תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, ופתחה חזית חדשה בקרב יצרניות היוקרה: מספר ההילוכים. אחרי שהתרגלנו לקרב כוחות הסוס ואבזרי היוקרה, הצטרפה לחגיגה גם תיבת ההילוכים, שבדגם שכונה 7G-Tronic מבית מרצדס, הציעה שבעה יחסי העברה. תשובת לקסוס לא איחרה לבוא, ובינואר 2006 נחשפה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ולאחר מכן הצטרפו אליה אודי וב.מ.וו עם תיבות שמונה הילוכים של ZF.
כעת, במרצדס מכינים את התשובה המוחצת, לדעתם: תשעה הילוכים. כך על-פי דיווח של שבועון הרכב הבריטי "אוטוקאר", המבוסס על מקורות במחלקת הפיתוח של קונצרן דיימלר. מהדיווח עולה כי במרצדס סבורים שתשעה הילוכים הוא המספר האידאלי לתיבה אוטומטית במכונית, וכי בכך יציעו למעשה את תיבת ההילוכים האולטימטיבית, עם שיפור משמעותי בפליטת מזהמים ותצרוכת הדלק.
אלא שההערכה לפיה זו המילה האחרונה עשויה להתגלות כאופטימית. גם כשהוצגה ה-7G-Tronic נשמעו קולות שתהו לגבי הצורך בשבעה יחסי העברה ברכב פרטי, אך מאז הפכו תיבות שבעה הילוכים (רובוטיות אמנם) לנפוצות למדי, אפילו במכוניות זולות ופשוטות דוגמת סקודה פאביה, פולקסווגן גולף וסיאט איביזה. כך שלא מן הנמנע שבעוד מספר שנים נתבשר שתשעה הילוכים זה בעצם לא מספיק, ושעשרת ההילוכים של לקסוס, אודי או ב.מ.וו, הם-הם הדבר האמיתי.