פורשה קאיין החדש, רכב הפנאי המדובר והחשוב לפורשה, נחת בארץ וכבר נמצא באולם התצוגה המקומי. זה קורה זמן קצר ממש לאחר ההשקה העולמית בתערוכת ז'נבה. באופן מעניין, היבואנית חברת מכשירי תנועה תציע חבילות ומחירים תחרותיים יותר מבעבר, בייחוד בגרסאות הפחות יקרות.

כפי שסיפרנו בעבר, הקאיין החדש נוחת אצלנו תחילה בגרסאות החזקות והיקרות יותר: ה-S והטורבו, עם מנוע V8 בנפח 4.8 ליטר ו-400 או 500 כ"ס בהתאמה. גרסאות פחות יקרות יגיעו מהר מהצפוי. תוך שבועות ספורים תתייצב כאן גרסת הדיזל, ובסוף אוגוסט יגיע גם הקאיין V6 בנזין (300 כ"ס) הזול בהיצע. בסוכנות המקומית החלו כבר לרשום הזמנות לכל מבחר הדגמים, והמחירים תחרותיים יחסית למותג.

גרסאות ה-V6 (בנזין ודיזל) יגיעו ברמת גימור "קומפורט" ויעלו 550,000 או 560,000 שקלים. רמת גימור "לקשרי", שכוללת גם בולמים אקטיביים (אך לא קפיצי אוויר המאפשרים הרמה והורדה של הרכב), תעלה כ-90,000 שקלים נוספים בשתי הגרסאות. הקאיין S יגיע כבר ברמת גימור "לקשרי" ויעלה 820,000 שקלים, ואילו הטורבו יוצע רק ברמת ה"פרימיום" שכוללת כציוד תקני גם את קפיצי האוויר. גרסה זו תעלה כבר מליון ו-287,000 שקלים...

שי דואני, ראש מותג פורשה ישראל, מעריך שבשנה רגילה ניתן יהיה לשמור על קצב של 50 מכוניות לשנה. ואולם ב-2010 הוא יתקשה להגיע למספרים כאלה, בגלל הגעה מאוחרת של הגרסאות ה"זולות".