ה-F-טייפ קונספט מ-2000 היתה צעד נוסף אל עבר ייצור סדרתי, צעד שהתברר כאופטימי מדיבשנת 1998, כאשר יגואר עוד שכנה לבטח תחת כנפי פורד הרחבות והעתיד נראה ורוד ומבטיח מתמיד, הוצגה מכונית הקונספט יגואר XK180. היפהפייה החושנית הבטיחה המשך מסורת הרודסטריות הגזעיות ביגואר, יורשת ראויה ל-XK120/150, C, D ו-E-טייפ.

בשנת 2000 הדופק עלה עם הצגת גרסה קרובה לייצור שכבר נקראה F-טייפ, אך אז החלום החל להתפוגג. לא מעט ימים קשים עברו מאז על יגואר והפרויקט נדחה – ובשלב מאוחר יותר בוטל רשמית. הכמיהה והציפייה מצד רבים לרודסטר אמיתית ממוצא בריטי הותירה את ה-F-טייפ – כך אמורה היתה להיקרא הואריאציה הסדרתית – בגדר חלום נחשק, חלום שתורגם לא פעם בשנים האחרונות לשמועות בדבר הפיכתו למציאות.
השנים חלפו, ביגואר נאלצו לעסוק בהישרדות ופחות בחלומות, עד שהחברה נרכשה ע"י טאטא ההודית (יחד עם לנד רובר). הרכישה הכואבת, אם לא משפילה, עבור חובבי יגואר הפטריוטיים נטעה רגשות ייאוש אצל חובבי החתול הבריטי עם הערכה ש"הלך עלינו" ומההודים נראה רק צל חיוור של מה שיגואר המפוארת היתה בעבר.

השקת היגואר XJ הכל-חדשה וההבטחות המרגיעות מצג ראטאן טאטא, הבעל-בית החדש השולט בקונצרן הנושא את שם משפחתו היתה סימן הרגעה ראשון, ועתה חוזר אט אט החיוך לפרצופי "יגואריסטים" מושבעים. "תהיה F-טייפ" מבטיח טאטא, "והיא תהיה מכונת נהיגה חסרת פשרות שתיבנה עבור הנהג". טכנולוגיית "סוף הדרך", מובטחת וכך גם התנהגות וביצועים. יגואר, כך נראה, בדרך לקמבק ראוי – בזכות ולא למרות הבעלים החדשים. ואגב, זה עוד לא הכל; בטאטא מתכננים עוד כמה דגמים חדשים, בהם יגואר X-טייפ חדשה לגמרי (כמתחרה ישירה בב.מ.וו סדרה 3), סטיישן יוקרתית ועוד. בטאטא מתכננים ברצינות ובנחישות להפוך את יגואר למתחרה ראויה בליגת הפרימיום ולהפוך אותה ליצרנית שלא רק תציע מכוניות איכותיות וראויות אלא גם תמכור הרבה מהן.
יגואר F-טייפ חוזרת!
צילום: מנהל
יגואר XK120 מ-1948 היא ככל הנראה אחת מאבני היסוד המרכזיים בהפיכת יגואר למה שהיא היתה בשיאה. היתה בשעתו המהירה בעולם בייצור סדרתי
מידע מפורט לגבי ה-F-טייפ עוד אין, אך המכונית נמצאת כבר בעבודה וכאמור תציע טכנולוגיה עדכנית וללא ספק עיצוב מלהיב. קשה גם להעריך האם העיצוב הסופי ידמה לקונספט היפהפה מלפני למעלה מעשור, או שכפי שראינו עם ה-XJ יפנה לכיוון מעודכן ועתידני יותר. מה שבטוח הוא שיגואר ממש עוד לא אמרה את מילתה האחרונה. חובבי ההגה – שווה להמתין בסבלנות ולהצטייד באופטימיות.