לא ברור מדוע רואה קאדילק צורך להגדיר את ה-XTS Platinum כקונספט, כאשר מובן לכולם שלא מדובר במכונית-תצוגה עתידנית. אין כמעט ספק שזו המכונית אשר תחליף את ה-STS (וגם את ה-DTS העתיקה), גם אם לא בהכרח עם אותה יחידת-הנעה שבה מצויידת המכונית המוצגת בדטרויט. מקורות לא רשמיים אפילו דיברו על מועד ייצור שכבר נקבע, ב-2012.

כך או כך, ה-XTS היא מכונית-פאר עם פרופורציות "אמריקניות" עם סרחי עודף ארוכים, ומבחינה זו היא מהווה צעד אחורה לעומת ה-STS הנוכחית, באופן בהחלט תמוה. בסיס הגלגלים הוא רק 2.84 מ', הרבה פחות מה-STS ולמעשה גם קצר מזה של ה-CTS, אך האורך הכללי, 5.17 מ', משמעותית גדול מה-STS. הרוחב הוא 1.90 מ' והגובה 1.50 מ', בשני המקרים קצת יותר מה-STS. את ההנעה מספקת יחידה היבירידת פלאג-אין, עם מנוע V6 הזרקה-ישירה כמו זה שמוצע כבר היום ב-STS בתוספת מנוע חשמלי שנתוניו לא נמסרו. ההספק המשולב המרבי מוערך ב-350 כ"ס עם מומנט מרבי של כ-41 קג"מ. לשם השוואה, המנוע הנוכחי של ה-STS מפיק 306 כ"ס ומומנט של כ-38 קג"מ. ההנעה כפולה ויש מיתלים מגנטיים, גם הם לא חדשים אצל קאדילק. משמעות השימוש ב"פלטינה" בכינוי המכונית, אגב, היא רמת אבזור גבוהה במיוחד, אשר מופיעה גם בדגמי קאדילק סדרתיים.