יבואנית סובארו, חברת יפנאוטו, פותחת את שנת 2010 ללא בקרת יציבות במכונית החשובה ביותר שבין היצע דגמיה: גרסת ה-1.5 ליטר של הסובארו B3. כל זאת כאשר החוק הישראלי דורש הימצאות מערכת כזו בכל מכוניות הנוסעים. אנשי יפנאוטו ניסו "לדבר אל ליבם" של אנשי משרד התחבורה בכדי שאלה יעניקו ל-B3 פטור זמני (בדומה לפטור שניתן לסיטרואן ברלינגו ולפיג'ו פרטנר שניתן לשנה אחת בלבד). אך משרד התחבורה סירב להעיק את הפטור מחובת בקרת יציבות לכלי רכב שאינם מסחריים.

דבר זה אומר למעשה שהחל מהחודש אסור ליפנאוטו לייבא ארצה את הגרסה הזו. איך מתמודדים עם המצב החדש? סובארו ישראל בחרה לתקוף את הבעיה בשתי דרכים שונות.

מצד אחד הם הצטיידו במלאי גדול למדי של גרסת ה-1.5 ליטר אותו הם עדיין יכולים לשווק. אבל בסובארו ישראל גם בחרו בצעד מעניין נוסף – הוזלת גרסת ה-2.0 ליטר (150 כ"ס) של ה-B3 למחיר של 129,900 שקלים. זו כמובן חמושה בהנעה כפולה ובבקרת יציבות ותוצע במרכב חמש או ארבע דלתות. לפי אלי דויד, מנכ"ל יפנאוטו, הכוונה בצעד זה הייתה לקרב את הגרסה החזקה והמצוידת למחירי משפחתיות ה-1.6 ולמקמה מתחת לרף ה-130,000 שקלים. בדרך זו הם גם יכולים לפנות לציי הרכב היות וזהו הרף בו עולה אחוז השווי לפי שיטת החישוב הלינארית.

בכל מקרה, פתרונות אלה הם זמניים שכן לפי דויד, בקיץ הקרוב תציג סובארו גרסה מחודשת של האימפרזה 1.5 ליטר שתכלול גם בקרת יציבות. הגרסה החדשה אמורה להגיע אלינו במחצית השניה של 2010. עד אז יצטרכו בסובארו ישראל להסתדר עם הקומבינציה הזו.