שר התחבורה, ישראל כץ, בעת חנוכת העמדה הראשונה בקניון הזהב בראשון לציוןכהמשך לרפורמה במשרדי הרישוי הודיע אתמול (ראשון) משרד התחבורה על ביטול האגרה המשולמות עבור הנפקת רישיון הנהיגה לנהגים חדשים והאגרה עבור הנפקה חוזרת של רישיון נהיגה. בנוסף הודיע המשרד כי מי שיבקש להזמין טופס לחידוש רישיון נהיגה או רכב יוכל לבצע זאת בחינם באמצעות הטלפון או האינטרנט.
מדובר בשינוי משמעותי (וגם בהוזלה של מספר שקלים) שכן מידי שנה מונפקים במשרדי הרישוי בכל רחבי הארץ כ-750,000 רישיונות נהיגה ורכב. עד עתה הנפקות אלה בוצעו במשרדי הרישוי דבר אשר העמיס את הפקידים ויצר תורים אינסופיים. אולם כעת מבקש שר התחבורה, ישראל כץ, לבצעם באמצעות הטלפון, האינטרנט ובעמדות השרות החדשות שהוצבו לאחרונה במספר אתרים ברחבי הארץ. בין הנהנים העיקריים מההוזלה של משרד התחבורה הם נהגים חדשים ונהגי רכב מקצועיים, נהגי רכב ציבורי מגיל 50 ונהגים בני 65 ומעלה הנדרשים לחדש את רישיונם אחת לשנתיים (לעומת שאר הנהגים הנדרשים לחדש את רישיונם אחת ל-10 שנים).

על פי התעריף החדש, הנפקת כפל רשיון נהיגה או רכב באמצעות השירותים המקוונים או המוקד הטלפוני יעלה 27 שקלים. מי שיבקש לבצע את הפעולה במשרדי הרישוי יידרש לשלם 52 שקלים. הזמנת טופס חידוש רישיון נהיגה או רכב תתבצע בחינם בכל האמצעים המקוונים. עם זאת פעולה זהה במשרדי הרישוי תעלה 25 שקלים.

ממשרד התחבורה נמסר כי תעריפי האגרות החדשות יכנסו לתוקף עם אישורן הסופי בועדת הכספים של הכנסת ופרסומן ברשומות.