אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם מהי תחרות "אלוף האלופים", או בשמה הלטיני "Race of Champions". מי מכם אשר עדיין לא מכירים מוזמנים להכנס ללינקים ולהיזכר. לכל השאר נספר כי התחרות עברה השנה לאיצטדיון האולימפי "קן הציפור" שבבייג'ינג וזכתה לתוספת יום תחרויות אשר הוקדש לאלופי מרוצים סיניים. ביום זה ניצח, אם זה מעניין אתכם, נהג A1GP דונג הא בין, אבל אותנו מעניינים יותר הכוכבים הבינלאומיים שהופיעו, כמדי שנה, לתחרות במסגרת "אליפות האומות" ו"אלוף האלופים". השנה מדובר ב-18 נהגי-על ממגוון ענפי ספורט מוטורי, אשר חולקו בתחילה לזוגות לפי ארץ מולדתם.מתיאס אקסטרום, אלוף ROC לשנת 2009את גרמניה ייצגו מיכאל שומאכר (אין צורך להציג) וסבסטיאן ווטל (נהג F1 פעיל). מטעם בריטניה התחרו ג'נסון באטון (אלוף F1 החדש) ואנדי פרייו (אלוף WTCC שלוש פעמים). מפינלנד הגיעו מיקו הירבונן (פעמיים מקום שני באליפות ה-WRC) ומרקוס גרונהולם (פעמיים אלוף ה-WRC). את אוסטרלייה ייצגו מיק דוהאן (5 פעמים אלוף GP באופנועי 500cc) וצ'אד ריד (מספר פעמים אלוף מוטוקרוס וסופרקרוס). מטעם מדינות סקנדינביה התחרו טום קריסטנסן (אלוף לה-מאן 24 שעות 8 פעמים) ומתיאס אקסטרום (פעמיים אלוף DTM). מצרפת התחרו איבן מולר (אלוף WTCC) וגוורליין צ'יצ'ריט (אלוף סקי ומרוצי ראלי סיבולת). ממונקו הגיעו קליביו פיצ'יונה (אלוף מרוצי מסלול שונים) ועמנואל פירו (אלוף לה-מאן 24 שעות). את ארה"ב ייצגו טראוויס פסטרנה (10 פעמים אלוף X-Games, 4 פעמים אלוף ארה"ב בראלי ועוד עשרות הישגים) וטאנר פאוסט (אלוף ראלי ודריפט). לסיום, מטעם קבוצת "אול-סטארס" התחרו ז'יניאל דה-ויליירס (מנצח דאקאר 2009) ודיוויד קולטארד (נהג ה-F1 הבריטי המצליח מעולם).
הנהגים התחרו על מגוון מכוניות: פורד פוקוס WRC; פולקסווגן שירוקו 2.0 ל' טורבו; KTM X-Bow; מכונית אבטיפוס בשם "סולושן F" בעלת הנעה אחורית, גיר 5 הילוכים סיקוונסיאלי ומעל 300 כ"ס; באגי בשם RX150 בעל הנעה אחורית, גיר סיקוונסיאלי ו-150 כ"ס; ולסיום, מכונית ה-ROC המוכרת – הנעה אחורית, 475 ק"ג, גיר 6 הילוכים סיקוונסיאלי וכ-170 כ"ס.

ונעבור לתוצאות. אליפות האומות חולקה בתחילה לשלושה מקבצים, כאשר בראשון ניצחה גרמניה בנוחות (6 ניצחונות מול 3 של סין, 2 של פינלנד ואחד של אוסטרליה), בשני ניצחה בריטניה (4 נגד 1 של מונאקו ו-1 של נבחרת אול-סטארס) ובשלישי ניצחה ארה"ב, אשר הישוותה ניצחונות עם סקנדינביה וצרפת אבל עלתה לחצי-הגמר בזכות זמן ההקפה המהיר ביותר.
בחצי הגמר ניצחו הגרמנים את האמריקאים לאחר קרב צמוד: בסיבוב הראשון ניצח פאוסט את שומאכר, ובשני הוביל פסטרנה על ווטל לאורך כל הדרך – עד שהחליק בפנייה האחרונה ונעקף. ווטל המשיך וניצח את פאוסט בניסיון השלישי. חצי הגמר השני היה של הבריטים: בסיבוב הראשון ניצח באטון את האן הסיני. בסיבוב השני ניצח הא בין את פרייו על אף שזה האחרון הקדימו לקו הסיום – בגלל קנס שקיבל הבריטי על התחלה מוקדמת. בסיבוב השלישי כיפר באטון על הטעות של חברו וניצח את הא בין.
בגמר ניצח שועל ה-F1 הותיק שומאכר את האלוף הנוכחי באטון במכונית ה-ROC. ווטל מפסיד לפרייו במכונית ה-WRC ולבסוף שומאכר סוגר בניצחון מול פרייו, שוב במכונית ה-ROC, ומזכה את קבוצת גרמניה בתואר האלופה – בפעם השלישית ברציפות.
תחרות אלוף האלופים הציבה את הנהגים אחד נגד השני, ללא התחשבות במוצאם. מתיאס אקסטרום, אשר ניצח בתחרות כבר פעמיים בעבר, ניצח ברבע הגמר את טום קריסטנסן, הקדים את באטון בחצי הגמר והצליח לגבור על מיכאל שומאכר בגמר.
לתמונות ומידע נוסף, האתר הרשמי של תחרות ה-ROC.

בגיליון הבא של מגזין אוטו תתפרסם כתבה מקיפה של ניצן רז, אשר ביקר בתחרות ה-ROC השנה.