וולוו C30 הוצגה בסוף 2006 וכוונה ל"רווקים/ות ולזוגות צעירים שוחרי עיצוב ובטיחות, ללא ילדים", ולכן הוצגה בתצורה של 3 דלתות בלבד עם צמד מושבים נפרדים מאחור. שיווקה בישראל החל לא הרבה אחרי כן, אולם לא זכינו לראות דוגמאות רבות ממנה על הכביש, בעיקר בשל מחירה הגבוה יחסית. המכונית אשר הייתה אמורה להיות מתחרה למיני המצליחה (שחגגה יובל להיווסדה ממש לאחרונה) זכתה במהלך הדור הראשון לגרסת קונספט כמכונית חשמלית, בתערוכת פרנקפורט לפני שנתיים.


וולוו C30 זוכה עתה למתיחת הפנים של אמצע החיים הכוללת בעיקר יישור קו עם החזית ה"וולוואית" הנוכחית אשר הוצגה לראשונה בוולוו S80 החדשה וב-XC60, כך שעיקר ההבדלים הם בחזית. הכנפיים הקדמיות חדשות וכוללות בתי גלגלים גדולים יותר, הפגוש הקדמי עוצב מחדש, עגול מעט יותר, ומכיל פנסי ערפל חדשים הארוזים בתוך יחידה משולשת בצידי הפגוש. פנסי החזית משוכים לאחור, חדשים אף הם, וגריל חדש בו ממוקם לוגו חברה גדול יותר מאשר בדור הראשון של המכונית.
בגרסאות ה-T5 וה-D5 ניתן יהיה לראות את צינור המפלט בולט מתחת לפגוש האחורי כאשר החלק התחתון של הפגוש משולב דפיוזר בצבע כסף. כמו כן, נוסף צבע חדש, תפוז מטלי, למגוון כולל של 13 צבעים שונים ושני סטים של חישוקים קלים בעיצוב חדש (כעת ניתן יהיה לבחור מבין 11 חישוקים שונים). לחובבי הנוסטלגיה, ניתן לבחור בגלגלים בעלי פס לבן בצידם וכן בתוספת חצאיות צד בגוון כסף.
העיצוב הפנימי מקבל עתה מבחר בין סט של חמישה צבעים שונים לריפוד ולדפנות הדלתות, ברובם גוונים בהירים אך גם שחורים וכהים. בוולוו קוראים לעיצוב המחודש של המכונית "דרמטי ואגרסיבי". אנו קוראים לו "כצפוי וכמתבקש", ואולי אפילו "הגיע הזמן"...

אין שינוי במבחר המנועים, והוא כולל חמישה מנועי בנזין (החל ב-1.6 ליטר 100 כוח-סוס, כולל גרסת DRIVe, ועד ה-T5 עם 230 כוח-סוס ממנוע 2.5 ליטר) וארבע מנועי דיזל (החל ב-1.6 ליטרים 109 כוח-סוס ועד ה-D5 עם 180 כוח-סוס ממנוע 2.4 ליטרים). כל המכוניות תוצענה עם תיבות ידניות שישה הילוכים או חמישה הילוכים אוטומטיים.

תחילת המכירה צפויה להתחיל מיד לאחר תערוכת פרנקפורט, וההגעה לישראל מיד לאחר מכן.