לא קל להיות סבסטיאן לואב בימים אלו. לאחר מקום רביעי בלבד בראלי סרדיניה ותאונות בשני המרוצים שאחריו, הוא נאלץ לצפות במיקו הירבונן, יריבו מקבוצת פורד, מנצל את הפירצה בחומה ועוקף אותו בסיבוב, או יותר נכון – בנקודה. אפשר להניח מבלי להגזים שהבטחון העצמי של אלוף העולם נפגע במעט מהתרחשויות אלו, ולכך ניתן להוסיף את הלחץ של ראלי פינלנד – המירוץ הביתי של הירבונן ולאטוולה. זה האחרון אמנם הגיע לכאן לאחר שבטחונו העצמי רוצץ גם הוא לרסיסים בפולין, כשפרש בסטייג' האחרון עקב תאונה, אך גם הוא נשבע להוכיח לעצמו ולקבוצתו שיש לו את זה. לראלי פינלנד נכנסו נהגיה של סיטרואן ופורד עם הרבה מאוד להרוויח – וגם הרבה מאוד להפסיד.הירבונן בדרך לנצחון, באחת מהקפיצות המפורסמות של פינלנדהראלי החל בערב חמישי עם ניצחון סמלי קטן של לואב בסופר-ספיישל-סטייג' הקצר, אבל למחרת בבוקר תפס הירבונן את ההובלה ולא הרפה. פטר סולברג נצמד אליו עד סטייג' 4, אך אז סבל האלוף-לשעבר הנורבגי מתקר בצמיג והחליק לתוך תעלה, מה שעלה לו ב-6 דקות והעלה את לואב למקום השני בהפרש קטן. משם המאבק בין שני המובילים הלך והתעצם, כשההפרש ביניהם הוא זעום לאורך קטעי-קישור רבים – שניות בודדות בלבד. בסוף היום הראשון היה ההפרש 4 שניות בלבד, כשדני סורדו ולאטוולה מזנבים בהם מאחור.
ביום השני מצא עצמו לואב בעמדה שהוא לא רגיל לה – להיות הרודף במקום הנרדף. המצב היה כל-כך מוזר עבורו עד כי הוא אמר שהוא לוחץ הכי חזק שאפשר אבל בלתי אפשרי מבחינתו לתפוס את הירבונן: "לפעמים אני משווה את המהירות שלו אבל לא תמיד. הוא פשוט שובר את כל השיאים", הוא אמר, "מעולם לא לקחתי כל כך הרבה סיכונים ועדיין ללא הצלחה. נראה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לתפוס אותו". ומעט מאוד אחרי דברים אלו, בסטייג' 15, התברר שאכן כך עתיד להיות: גלגל קדמי בסיטרואן של לואב נכנס לתוך בור והצמיג נקרע מיידית מהחישוק, כקילומטר וחצי לפני סוף הסטייג'. התוצאה הייתה איבוד כ-13 שניות נוספות, מה שחרץ את דינו למקום השני.

הראלי הסתיים עם הובלה בת 25.1 שניות עבור הירבונן, אשר לו זהו הניצחון הראשון בפינלנד, השלישי ברציפות והעשירי בקריירה. בשבילו היה זה גם ראלי ביתי במיוחד – הוא מתגורר בעיירה בה הוקם מרכז האירוע. לואב סיים שני ולאטוולה סגר את הפודיום כשסורדו מפסיד לו בהפרש קטן. על המקום השישי הגן מאטי ראנטאנן המקומי, אשר התחרה עבור מונצ'י-פורד, כשהוא מסיים 0.3 שניות לפני סבסטיאן אוגייר מסיטרואן-ג'וניור.

אל הראלי הבא, שיתקיים בתחילת ספטמבר באוסטרליה, נכנסים הנהגים כאשר הירבונן מוביל ב-3 נקודות על לואב. מלקולם וילסון, ראש קבוצת פורד, אמר שזהו היה ללא ספק הראלי הטוב ביותר של הירבונן עד כה, ושלח מסר ברור ללואב – יש עוד דברים בדרך.

משתתף נוסף אשר עלה לכותרות בפינלנד הוא לא אחר מאשר קימי רייקונן, אלוף ה-F1 לשעבר. "איש הקרח" הפיני התחרה לראשונה בראלי של ה-WRC עם גרנדה-פונטו בתצורת S2000. הוא הפתיע רבים (או שלא?) כשהציג קצב מרשים מאוד והתקדם עד למקום ה-15 הכללי והשלישי בקטגוריה שלו (קבוצה N). אך סוף השבוע שלו נגמר מוקדם כשהוא התהפך בסטייג' 19 ויצא מהתחרות. כשנשאל על הרגשתו לאחר התאונה אמר רייקונן בדרכו האופיינית: "נהנתי מאוד להתחרות ואף אחד לא נפגע, אז הכל בסדר. זה קורה – זה חלק מהראלי".

דירוג ראלי פינלנד:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 2:50:40.9 (10 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 25.1+ (8 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) –49.9+ (6 נק')
4. דני סורדו (סיטרואן) – 1:06.1+ (5 נק')
5. מאטי ראנטאנן (מונצ'י-פורד) – 4:18.2+ (4 נק')
6. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 4:18.5+ (3 נק')
7. יארי קטומה (סובארו פרטית) – 5:07.5+ (2 נק')
8. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 6:33.6+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 9 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 68 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 65 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 44 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 31 נק'
5. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 27 נק'
6. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 25 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 20 נק'
8. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 16 נק'

דירוג קבוצות אחרי 9 מרוצים:
1. סיטרואן – 119 נק'
2. פורד – 105 נק'
3. סטובארט-פורד – 64 נק'
4. סיטרואן-ג'וניור – 33 נק'
5. מונצ'י-פורד – 20 נק'