כבר בסוף מאי סיפרנו לכם על הכוונה של ענקית הטרקטורונים, האופנועים, אופנועי השלג ורכבי הפנאי האמריקאית פולריס להיכנס לתחום כלי הרכב לכביש, קרי: המיועדים לנוע על אספלט. פולריס מוכרת בארץ בעיקר בשל הטרקטורונים ורכבי הפנאי שלה (ריינג'ר, RZR) אך בבעלות הקונצרן גם מפעל האופנועים ויקטורי, ליין אופנועי שלג ומפעלים המייצרים כלים נגררים או מורכבים לטרקטורונים/רכבי עבודה, כמו גם כלי רכב צבאיים יעודיים.
הנהלת החברה הודיע אז על המגמות העתידיות הכלליות של הקונצרן ובין היתר דובר על הקמת "מחלקת רכבי כביש" (On-Road Vehicle Division) כאשר הכיוון ההתחלתי יהיה חשמלי.
עתה חושפת פולריס את "רכב הכביש" הראשון שלה המכונה 'בריז' (Breeze) – מאין רכב חשמלי קומפקטי המיועד לעד ארבעה נוסעים עם מטען. הבריז תוכנן כפלטפורמה למגוון שימושים ובתחילה מיועד לשמש במגרשי גולף, שכונות סגורות או כרכב עבודה רב שימושי במוסדות למיניהם, בהם נדרש רכב המונע חשמל עם יכולת שינוע של 2-4 נוסעים ומטען.
פולריס מתחילים בייצור
צילום: מנהל
נשיא פולריס, סקוט ויין, רומז על מגמות עתידיות: "הבריז הוא הרכב הראשון היוצא את מחלקת רכבי הכביש החדשה. בעקבותיו יגיעו כלי רכב נוספים שיתחרו בקטגוריות השונות בשנים הקרובות". ניתן, כמובן, לפרש זאת בכמה אופנים.
הבריז ישווק בכמות מוגבלת החל מספטמבר הקרוב במסגרת מספר פרוייקטים ניסיוניים ברחבי ארה"ב - מועדוני גולף גדולים, מוסדות ושכונות מגורים סגורות. המחיר טרם פורסם כמו גם כל פרט טכני אחר או תחילת השיווק ההמוני יותר.