טרם יבש הדיו הוירטואלי על כתבתנו בנוגע למכירת סאאב מבית ג'נרל מוטורס הקורסת ליצרן העצמאי קוניגסג וכבר מייצרים השבדים חדשות.

סוף סוף ,לאחר שנות דור במונחי עולם הרכב (הגרסה המתוחה של ה-9-5 נמצאת עמנו מסוף 2005) נחשפה ה-9-5 הבאה (השקה צפויה בתחילת 2010) בתצורת סטיישן, כשהיא עוטה כיסוי בד שמכסה טפח וחושף ...טוב, לא ממש טפחיים. ככל הנראה שממש מכונית עוד אין שם, אך מצבה הרגיש כל-כך של סאאב התלויה על קרעי תרנגולת והמחפשת בעלים חדשים (כאמור) גרם ל"חשיפה" הבהולה משהו והמוקדמת של המחליפה, על תקן "יש למה לחכות", אולי "העסקים כרגיל" או שמא "יש תקווה"...
מקווי המתאר ומהחזית הבולטת ניתן ללמוד בכל זאת שהסבכה הקדמית תואמת את קו העיצוב העדכני של סאאב (בדומה ל-9-4X), אך נראה עמוק מעט יותר ובצידיו כנפיים תפוחות, למראה מודרני עוד יותר. הפגושים זורמים ומודרניים וצללית הרכב נראית כאבולוציה יותר מאשר רבולוציה של הדור הנוכחי הוותיק.

ככל היודע לנו, המכונית מתבססת על רצפת אפסילון II אשר משמשת את מכונית השנה ל-2009, האופל אינסיניה המצליחה, החברה האחות לשעבר, הנמצאת עתה תחת בעלות מאגנה.

ה-9-5 המיועדת בגרסתה הסדרתית (שייתכן שתוצג תחת שם אחר) תוצג בספטמבר הקרוב, בתערכות פרנקפורט. אנו מקווים שחדשנות, דוגמת הפיכת מגדש הטורבו למחזה נפוץ לפני יותר מ-30 שנה בבעלות חדשה, יחזירו את היצרן השבדי לדרך המלך.