קבוצת פולקסווגן, שמייצרת בין היתר את דגמי פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה, הודיעה כי תדחה ייצור של עד רבע מיליון מכוניות מכל מותגיה במחצית השנייה של השנה. זאת, בשל עיכובים הנגרמים מתקנות בדיקת זיהום ותצרוכת דלק חדשות שיוחלו בקרוב אירופה.

התקנות מכונות "WLTP", ראשי תיבות של Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure (הליך מבחן עולמי מאוחד לכלי רכב קלים). הן ייכנסו לתוקף ב-1 בספטמבר, ולפי פולקסווגן יגרמו למחסור במלאי המכוניות למכירה של היצרנית. בהודעת היצרנית לא נמסר אילו דגמים ייפגעו ומאילו מותגים.

התקנות החדשות והמחמירות - שאמורות להקנות לצרכנים מידע מהימן יותר בנוגע לרמות הזיהום ותצרוכת הדלק של מכוניות חדשות - מהוות בעיה ליצרניות. הן כוללות תקני מבחן חדשים ומסובכים יותר מכפי שהיו נהוגים עד עתה, ושאיפשרו הצגת נתון תצרוכת דלק דמיוני במפרטים הטכניים ובאולמות התצוגה.

פולקסווגן: ייצור רבע מיליון מכוניות יידחה


"בשל השקת תקן המבחן WLTP החדש, אנחנו צופים שבמחצית השנייה של 2018 ההשפעה על קבוצת פולקסווגן תהיה בסביבות 200,000 עד 250,000 מכוניות שייוצרו מאוחר מהצפוי", כך נמסר מפולקסווגן. בשלב זה לא ברור אם פירוש הדבר גם שפולקסווגן תסבול כתוצאה מכך מירידה במכירות השנתיות, או שהמחסור הזמני ימולא בהמשך. ביצרנית ממשיכים לציין יעד מכירות של יותר מ-10.7 מיליון מכוניות מארבעת מותגי פולקסווגן בשנת 2018.

גם פורשה, שנמצאת אף היא תחת מטריית קבוצת פולקסווגן, הודיעה על עיכובים בייצור בגלל תקן ה-WLTP. בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר נמסר כי היצרנית תגביל באופן זמני את מספר הדגמים שהיא מייצרת באירופה, בעקבות סיבוכים בביצוע מבחני התקינה החדשים.