פורד חשפה גרסת "שטח" חדשה של הפוקוס, עם מרכב סטיישן. הגרסה החדשה מצטרפת לגרסה דומה שנחשפה עוד בהשקת הדור הרביעי באפריל האחרון, תחת השם "אקטיב" (Active).

מרכב הסטיישן מקבל טיפול דומה, ויוצע אף הוא תחת השם אקטיב. זה אומר הגבהה של 30 מ"מ מלפנים ו-34 מאחור, לטובת ישיבה גבוהה יותר וגם יכולת שבילים מסוימת. לכך יסייעו גם שני מצבי נהיגה חדשים - "חלק" ו"שביל", שאמורים להתאים לכבישים מושלגים, דרכי עפר וכדומה.

מצבי הנהיגה שולטים על תגובת דוושת המצערת, מערכת בקרת היציבות, בקרת המשיכה ומערכת מניעת נעילת הגלגלים. שינוי הפרמטרים בהם כל אחת מהמערכות נכנסת לפעולה, כמו גם תגובת דוושה מתונה יותר, מאפשרים יחד שיפור של אחיזת הצמיגים בכביש או בשביל בתנאים בעייתיים.

פורד פוקוס סטיישן החדשה - גם בגרסת


לצד השינויים הטכניים, פורד פוקוס בגרסת אקטיב מצטיידת גם באיפור שטח - ובעיקר פגושים שונים עם דמוי-מיגון גחון בצבע כסף, בתי גלגלים עם חיפויי פלסטיק וחישוקי "17 או "18 בעיצוב חדש.

פורד פוקוס סטיישן החדשה - גם בגרסת


את דגם הסטיישן החדש, כמו ההאצ'בק, ניתן יהיה להזמין עם מנועי פורד המוכרים. בצד הבנזין אלו מציעים נפח של 1.0 ליטר (125 כ"ס) או 1.5 ליטר (150 או 182 כ"ס), ותיבות שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית. יש גם גרסאות דיזל - 1.5 ו-2.0 ליטר עם 120 או 150 כ"ס בהתאמה.

פורד פוקוס אקטיב, גרסת ההאצ'בק

הפוקוס החדשה הושקה לראשונה בחודש אפריל השנה, ושיווקה באירופה מתחיל בימים אלה. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי שיווק הפוקוס צפוי להתחיל אצלנו לקראת הרבעון השני של 2019 בדגמי האצ'בק וסטיישן. נכון לעתה לא ידוע אם גרסאות האקטיב יוצעו אף הן בישראל.