האם פורד מונדיאו בדרך להרים ידיים בקרב נגד רכבי הפנאי? מדיווח של שבועון "אוטוקאר" עולה כי היצרנית החליטה שלא להחליף את המשפחתית הגדולה בדור חדש, ובמקומה להציע קרוסאובר - רכב המשלב בין מכונית "רגילה" לרכב פנאי.

מלבד המונדיאו, שני דגמים נוספים שזכו בעבר להצלחה בישראל, פורד S-מקס וגלאקסי, יוחלפו אף הם על-ידי אותו קרוסאובר גדול. בכך פורד תצא למעשה משתי קטגוריות - משפחתיות גדולות ומיניוואנים גדולים. המונדיאו הושקה לראשונה ב-1993 כמחליפה לסיירה, ומאז הוצגו ארבעה דורות של המכונית. בתחילת העשור הייתה מהנמכרות מסוגה בישראל - עם יותר מ-1,400 יחידות ב-2010 ויותר מ-1,300 ב-2011.

דלק מוטורס, יבואנית פורד, הפסיקה לשווק בישראל את המונדיאו בסוף 2014 ואת הגלאקסי ו-S-מקס בסוף 2015, כאשר שלושתם היו בדור הקודם. הדור החדש שלהם לא הושק בישראל כלל, אם כי המונדיאו העדכנית הגיעה לכאן - במספרים זעומים - דרך היבואנית המקבילה (איילון מוטורס).

מהדיווח עולה כי פורד מעוניינת להציג רכב שיתחרה עם סובארו אאוטבק, למעשה גרסת סטיישן מוגבהת של הלגאסי (B4). הרכב החדש מתוכנן לשוק האמריקני בו יחליף את הפיוז'ן (המונדיאו המקומית), ומשם יגיע גם לאירופה. זאת כחלק משינוי האסטרטגיה באמריקה, שכולל את ביטול כל מכוניות הנוסעים לטובת רכבי פנאי וטנדרים. 

45560פורד S-מקס 2014
פורד S-מקס. גם הוא בדרך לגרדום?

הרכב החדש יתבסס על פלטפורמת C2 של פורד, שמשמשת כיום את פורד פוקוס החדשה. ביצרנית מעריכים כי יוכלו למתוח את הפלטפורמה גם למכוניות גדולות ובכיוון השני לכווצה לטובת פורד פיאסטה הבאה.

מועד השיווק ושמו של הקרוסאובר הגדול עדיין לא ידועים, אם כי באוטוקאר מעיריכים שזה יקרה בתחילת 2021. תוכניות לשיווק בישראל, עדיין אין.