יצרנית הרכב הבריטית יגואר משיקה סדרת מהדורות מיוחדות חדשה. הסדרה, שתכלול 200 יחידות מהמהדורה הראשונה, תחלוק כבוד כל פעם לנקודת ציון אחרת בהיסטוריית היצרנית הארוכה (פעילה מאז 1935).

המהדורה הראשונה נקראת יגואר XE ראס (Reims בצרפת), על-שם מסלול מרוץ היסטורי בשם ראס-גו (Reims-Gueux) בחבל שמפאן (כן, זה מהשמפניה). יגואר זכתה במסלול הזה לראשונה בתחרות "12 השעות של ראס", מרוץ סיבולת שנארך כפי ששמו מרמז במשך חצי יממה רצופה.

מאחורי ההגה אז היו קן וורטון ופיטר ווייטהד, המכונית הייתה יגואר D-טייפ ואת 2,000 הק"מ של המרוץ הם צברו במהירות ממוצעת מרשימה של כמעט 170 קמ"ש. ה-XR ראס גם קורצת למכוניות המרוץ הצרפתיות של התקופה, שבתחרויות רשמיות נצבעו בגוון הנקרא "כחול מרוצים צרפתי" (הדגמים הבריטיים של התקופה נצבעו בירוק, הגרמניים בכסף והאיטלקים באדום).

בריטית במבטא צרפתי: יגואר XE ספורטיבית ונוסטלגית
צילום: יגואר


המהדורה המיוחדת תוצע עם מרכב בכחול מרוצים צרפתי בלבד. זוהי פעם ראשונה בה הגוון הזה מוצע מזה מספר שנים (כשלאחרונה הוצע רק בדגמי הקצה XKR-S ו-XFR-S). מלבד זאת יוצעו חלקי מרכב שונים בשחור - כולל סבכה, חצאיות צד, גג. גם החישוקים בשחור-מבריק.

בריטית במבטא צרפתי: יגואר XE ספורטיבית ונוסטלגית
צילום: יגואר


מלבד זאת מדובר ב-XE שגרתית למדי. הבסיס הוא ה-P250, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמפיק 250 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מחיר ה-XE ראס עומד על כ-38 אלף פאונד (כ-174 אלף שקל). היא תיוצר רק עם הגה ימני, ובהתאם לא תשווק בישראל.

בריטית במבטא צרפתי: יגואר XE ספורטיבית ונוסטלגית
צילום: יגואר