סקודה אוקטביה RS, גרסת הביצועים של המשפחתית הקומפקטית, עוברת להנעה מחושמלת. רגע לפני חשיפת הדור החדש בעוד כחודש, סקודה מאשרת רשמית כי הוא יעשה שימוש במערכת הנעת כלאיים ראשונה בתולדות RS.

היצרנית לא מספקת בינתיים מידע טכני כלשהו, למעט שמדובר בהנעת כלאיים נטענת משקע תחת מותג המחושמלות של סקודה "iV". להערכתנו מדובר במערכת הנעה דומה לזו של פולקסווגן גולף GTE החדשה, שתוצג אף היא בקרוב ושאך לאחרונה נחשף ההספק שלה - 245 כ"ס. היא עשויה להציע שילוב בין מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין למנוע חשמלי.

האוקטביה RS החדשה צפויה להופיע בתערוכת ז'נבה בתחילת חודש מרץ. פרטים נוספים אודותיה וכמובן תמונות צפויים בסמוך לכך. מועד השיווק שלה בישראל עדיין אינו ידוע ותגובה לפניית "אוטו" בנושא לא התקבלה מיבואנית המותג, חברת צ'מפיון מוטורס. ה-RS צפויה להציע כמובן עיצוב דומה לזה של האוקטביה דור רביעי, שנחשפה בנובמבר אשתקד.

סקודה אוקטביה RS הבאה תציע הנעת כלאיים
סקודה אוקטביה RS כיום (צילום: סקודה)


הדור היוצא של סקודה אוקטביה RS, שמשווק עדיין בישראל, מציע 245 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית. האוקטביה RS מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. מחירה עומד על החל מ-221 אלף שקל.

סקודה אוקטביה החדשה