ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם אתמול (רביעי) את תוצאות סבב המבחנים השישי שערך השנה, ובו נבחנו חמישה דגים. ארבעה מהם עוטרו בחמישה כוכבים, אחד הסתפק בארבעה.


ארגון זה עורך מאז 1997 מבחני ריסוק למכוניות לבחינת ההגנה הפסיבית על מבוגרים ועל ילדים במקרה תאונה. לקראת העשור הקודם הרחיב את תחומי הבחינה שלו גם להגנה על הולכי רגל, מערכות בטיחות.

עם השנים החמיר הארגון את הדרישות מהדגמים הנבחנים, נוספו מרכיבים לבחינה, גם במבחני הריסוק, גם במערכות; העדכון האחרון נעשה בתחילת 2020.


עם פרסום התוצאות של סבב המבחנים הנוכחי, עומד מספר הדגמים שנבחנו השנה על 21. 

עדכון מסחרי
בנוסף, ערך הארגון מבחן חוזר למסחריות הבינונית והגדולה של פורד, טרנזיט קסטום וטרנזיט, לאחר שהיצרן צייד אותן בהתרעה תקנית על אי-חגירה של חגורות בטיחות לכל הנוסעים בכל מדיונת האיחוד האירופאי.

כזכור, ערך הארגון השנה מבחן בטיחות ראשון מסוגו לרכב מסחרי בינוני וגדול, והעניק למשתפים ציוני ארד, כסף, זהב; לנכשלים הצמיד את ההמלצה: 'לא מומלץ'.



ולדגמים הנבחנים
טויוטה יאריס קרוס.
דגם הפנאי הקטן (B-SUV), המבוסס כפי שמכריז שמו על הסופרמיני יאריס, נחשף ב-2020, הושק ב-2021, ישווק בישראל עם פרוץ 2022.  

יורו NCAP – חמישה דגמים, חמישה כוכבים לארבעה
צילום: מערכת אוטו

יונדאי באיון. דגם פנאי קטן (B-SUV), שלישי מסוגו ביונדאי (בנוסף לקונה, וניו), הוצג במרץ 2021, חולק אותה רצפה עם i20, צפוי להגיע לכאן בשנה הקרובה. יחיד כאן עם 4 כוכבים, בגלל 4% פחות מדי בהגנה על מבוגרים. 

יורו NCAP – חמישה דגמים, חמישה כוכבים לארבעה
צילום: מערכת אוטו

יונדאי טוסון. דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הושק בדור הרביעי שלו ב-2020, משווק בישראל מאפריל 2021. 

יורו NCAP – חמישה דגמים, חמישה כוכבים לארבעה
צילום: מערכת אוטו

יונדאי איוניק 5. דגם הפנאי הכל-חשמלי החדש של יונדאי, ראשון בתת-המותג החשמלי איוניק, נחשף בפברואר 2021, משווק בישראל מסוף יולי. 

יורו NCAP – חמישה דגמים, חמישה כוכבים לארבעה
צילום: מערכת אוטו

פורד מוסטנג מאך-E. פורד השיקה רכב פנאי מגודל וכל-חשמלי הנושא את שם מוסטנג באחד ממהדורותיו היותר נכבדות מאז, מאך. הוצג ב-2019, צפוי כאן ב-2022. למוסטנג הציון הגבוה בהגנה על מבוגרים, יחיד מעל 90%, ויש לו הציון המשוקלל הטוב ביותר במבחן זה.

יורו NCAP – חמישה דגמים, חמישה כוכבים לארבעה
צילום: מערכת אוטו