סיטרואן חשפה את C4 X – דגם חדש המוגדר כ'קרוסאובר' ומשלב קווים ומבנה של האצ'בק מסורתית עם מרכיבים של רכב פנאי עכשווי. דגם זה ממוקם בין המשפחתית C4 שהוצגה ביולי 2020 ומשווקת כאן מאז אוגוסט 2021, ובין הדגם החדש יותר C5 X שנחשף באפריל 2021 וגם לו מבנה המבוסס על אותם עקרונות. 

לפני שבוע הציגה פיג'ו את 408, גם הוא רכב משפחתי המשלב מבנה של משפחתית-האצ'בק עם מרכיבים של רכב פנאי.

דגם חדש
הדגם החדש מבוסס על הרצפה CMP המשרתת את דגמי הסופרמיני והמשפחתיות היותר קומפקטיות של סיטרואן (וגם פיג'ו), והיא קטנה מ-EMP2. לרכב בסיס גלגלים של 267 ס"מ ואורכו 460 ס"מ; אורכו של C4 הוא 436 ס"מ ואילו C5 X מגיע ל-480 ס"מ. מקדם הגרר של הדגם החדש 0.29. אנשי סיטרואן מדגישים כי מרחב הפנים מאחור ראוי לשלושה מבוגרים, וכי לרכב גם תא מטען גדול, ונפחו 510 ליטרים.

סיטרואן משיקה C4 X
צילום: יצרן

סיטרואן מתמקדת בהכרזה בגרסה החשמלית, Ë- C4 X. זו מצוידת במערך מכלולים המוכר מדגמים החשמליים האחרים של המותג, כמו-גם בדגמים של פיג'ו ושל אופל. לגרסה זו מנוע המייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ וההנעה קדמית, ושילוב זה מסדר לה 9.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ועד ל-150 קמ"ש. הרכב מצויד בסוללה של 50 קוט"ש לטווח מרבי מוצהר של 360 ק"מ. הספק הטעינה המהירה עד 100 ק"ו, מאפשר טעינת 10 ק"מ טווח בדקה.

בנוסף, יוצע הדגם החדש גם עם שני מנועי בעירה פנימית. האחד הוא טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 100 כ"ס וצמודה לו תיבה ידנית עם 6 הילוכים, או בהספק של 130 כ"ס ותיבה אוטומטית 8 הילוכים. השני הוא טורבו-דיזל 1.5 ליטר המייצר אף הוא 130 כ"ס ומצויד באותה תיבה אוטומטית.

המרכיב הייחודי במפרט הטכני הוא מערך המתלים של סיטרואן, המבוסס על בולמים שבקצה מהלכם כריות הידראוליות לשיפור משמעותי באיכות הנסיעה; מערך זה משרת כידוע דגמים כמו סיטרואן C5 איירקרוס הוותיק יותר ואת C4 ו-C5 X החדשים.

סיטרואן מציינת כי הדגם החדש יופנה הן לאירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) והן לשאר העולם.

סיטרואן משיקה C4 X
צילום: יצרן

הדברים הנוספים
ב-C4 X הדור החדש של מערך MyCitroën Drive Plus שהוצג לראשונה ב-C5 X, שתפעולו לפי סיטרואן אינטואיטיבי. הצג הוא של "10, ובמערכת, בין השאר, זיהוי קול טבעי, שימוש בטוח ביישומים, מערכת סיוע דיגיטלית – זיהוי קול טבעי, תשובות והיענות להוראות, 20 שפות, משוב ויזואלי, שליטה במערכות הרכב, שירותים מקוונים בדיבור, עד שמונה פרופילים כאשר לכל אחד עד שני סלולריים, מערך ניווט מתעדכן של TomTom.

לדגם זה תצוגה עילית, מצלמת נסיעה לאחור עם סימון דינמי, מצלמות היקפיות של 360 מעלות, מערכת עזר לחנייה ועוד מערכות להקלת העומס על הנהג.  

סיטרואן משיקה C4 X
צילום: יצרן

אנשי סיטרואן מתייחסים ארוכות לאיכות הנסיעה בתוך הרכב המושגת גם באמצעות מושבים משופרים שכולם מחוממים (כמו-גם ההגה והשמשות), ובאלה הקדמיים יש גם עיסוי, מרווח רגליים גדול מאחור עם מסעד מוטה, נוחות כניסה ויציאה וגם הטענה קלה. כמובן, לדגם החדש מפתח חכם וגג שמש, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור, טעינה אלחוטית ולפי אנשי החברה יש ברכב שפע פתרונות אחסון חכמים.

מפרט הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה ותחילת נסיעה אוטומטית היעילה בפקק, בלימה אוטונומית, התרעה על תאונה ובלימה עצמאית לאחריה, התרעות סטייה עייפות ותשומת לב, ניטור שטח מת, עמעום אוטומטי וזיהוי תמרורים, ניטור שטח מת.

הדגם החדש ייוצר במפעל סטלנטיס בוילהורדה שבספרד החל ברבעון השלישי של שנה זו.

סיטרואן משיקה C4 X
צילום: יצרן