מיצובישי מחזירה את השם קולט לחיים עם הצגתה של מכונית סופרמיני (סגמנט B) חדשה בהיצע הדגמים שלה. השם קולט מלווה את היצרנית עוד משנות ה-60 אולם לאורך השנים הוא הוצמד למגוון רחב מאוד של כלי רכב – ממסחריים, דרך מכוניות סדאן, האצ'בק קטנות וקומפקטיות ועד למיקרוואנים שונים. לפי מיצובישי, בין השנים 1978-2014 קולט שווקה באירופה במתכונת המוכרת לנו (סופרמיני) ונמסרה ביבשת הישנה בכ-1.2 מיליון יחידות.

מיצובישי קולט החדשה היא חלק מתכנית העבודה העדכנית של היצרנית אשר בשנים האחרונות התמקדה ברכבי פנאי. השותפות עם רנו-ניסאן העניקה לה גישה לפלטפורמות השונות של הקבוצה ובמסגתה הציגה גם דור חדש ל-ASX שהוא למעשה רנו קפצ'ור עם סמל אחר – מהלך דומה לזה שנעשה עם הקולט החדשה.

מיצובישי קולט 2023
צילום: מיצובישי
 

מיצובישי קולט 2024, הפרטים

מיצובישי קולט החדשה היא למעשה רנו קליאו הנוכחית (CMF-B, שנת 2019) עם סמל אחר – להבדיל מדגמים אחרים, בתעשיה באופן כללי ובקבוצה בפרט, הנשענים על בסיס משותף אך יוצקים לו תכונות ליצירת דגמים שונים ומובחנים (רנו אוסטרל וניסאן קשקאי, למשל). 

מיצובישי קולט
צילום: מיצובישי

ככזו, לקולט החדשה הופעה דומה עד זהה לקליאו המחודשת שעברה לאחרונה מתיחת פנים. זה אומר שמלפנים ישנה חזית הכוללת את חתימת התאורה העדכנית של רנו – יחידות תאורה בצורה C הפוכה ותאורת לד-יום אנכית המשלימה אותה. ההבדלים מסתכמים בעיקר בשינויים קלים לסבכה ובסמל היצרנית היפנית. ההופעה מהצד זהה לרנו ומאחור מעט מובחנת שכן במיצובישי בחרו בכיתוב שם היצרנית לרוחב דלת תא המטען במקום בסמל כפי שעשו ברנו.

סביבת הנהג זהה בין השתיים וקולט נהנית מאותם עדכונים שעברה לאחרונה הקליאו. אלה כוללים בעיקר מסכים מעודכנים למערכת המולטימדיה (7 או 9.3 אינץ', בהתאם לרמת הגימור) לוח מחוונים מוקרן בגודל 7 או 10 אינץ' ועוד, דיפונים משופרים ועוד.

מיצובישי קולט 2023 סביבת נהג
צילום: מיצובישי

היצע יחידות ההנעה זהה גם הוא. בבסיס ישנו מנוע 1.0 ל' (3 ציל') בגרסה אטמוספרית או מוגדשת טורבו – ההספק לא נמסר אך בקליאו הוא עומד על 65 כ"ס או 90 כ"ס בהתאמה – והוא יוצע עם תיבה ידנית עם 5 היל' או 6 היל' בהתאם לגרסה.

בראש ההיצע תעמוד הגרסה ההיברידית – זו משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' לשני מנועים חשמליים ותיבת הילוכים ייחודית הכוללת שני הילוכים להנעה חשמלית וארבעה הילוכים למנוע הבנזין. לפי מיצובישי סוללת 1.2 קוט"ש מאפשרת תנועה חשמלית עד ל-80% מהזמן בתנועה עירונית. גם כאן ההספק לא נמסר אך הוא צפוי להיות זהה לזה של קליאו המחודשת (145 כ"ס).

קולט 2023
צילום: מיצובישי