חטיבת הביצועים של פורד שיתפה פעולה עם חברת ההנדסה מולטימטיק (מומחית בייצור מתלים, אשר הייתה אחראית לבנייתה של מכונית העל פורד GT), כדי ליצור גרסת חוקית לכביש של מכונית המירוץ מוסטנג GT3.

אולם בעוד שהרכב שואב השראה מגרסת המסלול, פורד ניצלה את היעדר ההגבלות המוטלות על היצרנים במירוצים כדי לייצר מכונית נטולת מגבלות כוח, טכנולוגיה ואווירודינמיקה.

הדגם החדש, שנקרא על שם מחלקת המירוצים IMSA GTD (ה-'D' מייצג את 'דייטונה'), אומנם חוקי לכביש, אך ממוקד מסלול, כשאחת המטרות של הפרוייקט היא זמן הקפה של פחות מ-7 דקות בנורבורגרינג.

פורד מוסטנג GTD - מכונית מירוץ לכביש
צילום: פורד

העיצוב החיצוני הוא אבולוציה ברורה של המוסטנג GT העדכנית, אך רוב חלקי המרכב חדשים ובנויים מסיבי פחמן לחיסכון במשקל. ה-GTD גם רחבה בכמעט 10 ס"מ מהדגם הרגיל, כשחלק גדול מזה נועד כדי לאכלס את הצמיגים העצומים.

יש כאן חישוקים מחושלים בקוטר 20 אינץ' עטופים בצמיגים ברוחב היסטרי של 325 מ"מ מלפנים ו-345 מ"מ מאחור. לשם השוואה, הצמיגים האחוריים של פורד GT זהים ברוחבם לקדמיים של ה-GTD...

פורד מוסטנג GTD - מכונית מירוץ לכביש
צילום: פורד

והצמיגים האלו נחוצים, שלא יהיה לכם ספק, כי מתחת למכסה המנוע שוכן V8 ייחודי בנפח 5.2 ליטר, שעושה שימוש במגדש על ועוקה יבשה לשימון, ומייצר 800 כ"ס. הוא מניע את הגלגלים האחוריים בלבד באמצעות תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד, ומשלב מערכת בקרת משיכה רבת מצבים - בדומה למכונית המירוץ - כדי להוריד את כל העוצמה הזו לכביש ביעילות. בלמים קרבון קראמיים מבית ברמבו אחראים על כוח התאוטה.

במקום חלל תא המטען ניצבים כאן מערכת הקירור לתיבת ההילוכים ולסרן האחורי, כמו גם מערכת המתלים החצי-אקטיבית של מולטימטיק הנקראת DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve). מלפנים, עושה ה-GTD שימוש במתלה מתוחכם מזה של המוסטנג הרגילה הכולל בולמי זעזועים אופקיים, והודות לבקרה הידראולית, המערכת יכולה לשנות את גובה המרכב בכמעט 4 ס"מ תוך כדי תנועה.

פורד מוסטנג GTD - מכונית מירוץ לכביש
צילום: פורד

בדומה למנוע, גם האווירודינמיקה פותחה ללא חשש מהתקנות הקפדניות המגבילות את מכונית המירוץ - וכוללת מרכיבים אקטיביים שאסורים בקטגוריית GT3. מעבר לכונסי אוויר חדשים על מכסה המנוע, קשתות גלגלים עם תריסים וספליטר קדמי אגרסיבי, יש כאן גם כנף אחורית נשלטת הידראולית אשר מאוזנת על ידי מדפים הידראוליים בתחתית המרכב.

תא הנוסעים ספרטני וענייני כצפוי, עם הרבה קרבון, עור וזמש. המושבים האחוריים נזרקו לטובת חיסכון במשקל ושני המושבים הקדמיים הוחלפו ביחידות הדוקות מבית רקארו. פקדי העברת ההילוכים מודפסים בתלת-ממד מטיטניום, כאשר בורר ההילוכים העגול וחלקים נוספים עשויים מחלפים של מטוס הקרב F-22 של לוקהיד מרטין. אם כבר גאווה פטריוטית אמריקאית, אז עד הסוף....

מספר היחידות שייוצרו מוגבל, כמובן, ומסירות ראשונות צפויות בסוף 2024. המחיר אסטרונומי ביחס לבסיס העממי ויחל ב-300 אלף דולר בארה"ב - בערך פי 10 (!) ממחירה של מוסטנג בסיסית.

פורד מוסטנג GTD - מכונית מירוץ לכביש
צילום: פורד