קטגוריה: משפחתיות

גרסה: מאזדה 3 סדאן, 1.5 ל' אוט', Active

מתחרות בולטות: הונדה סיוויק, טויוטה קורולה, יונדאי i35, סובארו אימפרזה, סקודה אוקטביה, קיה פורטה, שברולט קרוז ועוד
 
מחיר גרסה נבחנת: 128,000 שקלים
 
 
עיצוב ונראות
מאזדה 3 2015 סדאן בעלת הופעה בולטת ומובחנת (במיוחד באדום של רכב המבחן) והיא דומה מאוד ל-6 הגדולה ממנה, השותפה לה בעיצוב KODO של המותג. שילוב של קווים מוארכים ותפיחות בולטות יוצר מופע דינמי, עדכני ומאד נאה. וכן, היא מרשימה למראה גם בגרסת "ליסינג" ולמרות חיפויי הפלסטיק בחישוקי הגלגלים.

פנים הרכב
תא הנוסעים במאזדה הזו משופר משמעותית מקודמו בכל הקשור לאיכות החומרים. למרות זאת, נתקלים פה ושם בחלקי פלסטיק נוקשים. גם עיצוב סביבת הנהג טוב מאשר קודם, וניכרת תשומת לב לפרטים קטנים כגדולים. רמת האבזור טובה למדי, וזו כוללת כבר ברמת הבסיס בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע – הכוללת דיבורית בלוטות', מערכת ניווט (iGO), מצלמה לנסיעה לאחור – בקרת שיוט, לחצן התנעה, גלגל הגה עטוי עור ועוד.

מרחב הפנים מלפנים ומאחור טוב, אך אינו מתעלה ביחס למשפחתיות עם ממדים דומים. תא המטען בינוני בנפחו (414 ליטר בלבד) ופתח ההטענה צר. כאן יש לציין כי להאצ'בק נפח הטענה צנוע יותר (314 ליטר), אך פתח ההטענה מאפשר שימוש נוח בהרבה, עם בונוס (כמו בכל האצ'בק) של קיפול מושבים.

נוחות ואיכות נסיעה
כיול בולמי הזעזועים של מאזדה 3 נמצא בצד הנוקשה של הסקאלה, אך ריסון יעיל של פעולתם משלם דיבידנדים. נוחות הנסיעה טובה למדי בעיר, עם כושר ספיגה טוב למרות אותם מתלים נוקשים יחסית. ככל שעולה המהירות, כך הנוחות משתפרת. מאזדה 3 מטפלת היטב בשיבושים גדולים, ואילו הקטנים יותר הם אלה שמורגשים בתוך תא הנוסעים.

בשיוט, רעש המנוע נשמר ברמה נמוכה וגם רעשי הרוח נותרים בגדר הסביר. חבל רק שרעשי הכביש מרימים את ראשם מוקדם ומפריעים לשקט הכללי.

התנהגות ובטיחות
מאזדה מבטיחה שה-3 היא "מכונית לנהג", ויש לכך כיסוי בכל הגרסאות שבחנו. ל-3 התנהגות כביש רהוטה ומאוזנת, הרבה בזכות ריסון טוב של תנודות המרכב, וזו נתמכת על-ידי הגה מדויק בעל משקל טוב ונעזרת בבלמים טובים.

תפריט אבזור הבטיחות של ה-3 כולל שש כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית. ה-3 זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.

מנוע וביצועים
ה-3 נמכרת בעיקר עם מנוע ה-1.5 ליטר המייצר 120 כ"ס ומשודך לתיבת אוטומטית בת שישה הילוכים. אומנם לא מדובר ביחידת הכוח החזקה בקטגוריה, אך היא מספיקה לכל שימוש סביר. התיבה מגיבה בזריזות לפקודות רגל ימין וחלוקה נכונה של יחסי ההעברה אחראית לכך שהמנוע יימצא תמיד ברצועת הכוח שלו (בין 4000 ל-6000 סל"ד). לזכות המנוע עומדות גם פעולה חלקה ורמת רעש נמוכה, אפילו תחת עומס. צריכת הדלק בנסיעת מבחן מאומצת הייתה 11.2 ק"מ לליטר.

תמורה וסיכום
מאזדה 3 אינה החזקה והמהירה בקטגוריה והיא לא המרווחת ביותר ביחס למתחרות, אולם, האבזור, המראה החיצוני, תא הנוסעים המושקע והתנהגות הכביש הטובה יוצרים חבילה טובה ומאוזנת. מאזדה 3 בהחלט מומלצת, במיוחד למי שלא חייב את תא המטען הגדול בין המשפחתיות.