דאצ'יה דאסטר - מבחן דרכים (הנעה קדמית, 1.5 ל' דיזל) - אוטו

דאצ'יה דאסטר - מבחן דרכים (הנעה קדמית, 1.5 ל' דיזל)

המתלים של הדאסטר מעניקים לנוסעים נוחות נסיעה מרשימה, מסדרים לו כושר שבילים מפתיע. ואיך השאר? התשובה לפניכם

דאסטר של דאצ'יה היה למראה שכיח יחסית בכבישי ישראל מאז שהושק בארץ בתחילת 2015; מופע כמו שצריך של רכב פנאי, תנוחת נהיגה גבוהה, כישורי שטח מפתיעים — והכל בתמחור אטרקטיבי.
 
בתחילת מאי, הושק בארץ הדור השני של דאצ'יה דאסטר שראה אור במקורו ב־2009. לדגם החדש, שהוצג ב-2017,  כך דאצ'יה, עיצוב חיצוני "מודרני ועוצמתי" החובר לתא נוסעים ומרחב פנים "שתוכננו לגמרי מחדש". במסגרת ההשקה נהגנו בגרסת 2X4 (ולקחנו למבחן מלא גם את גרסת ההנעה כפולה) וכעת לקחנו אחד, ברמת הגימור 'פרסטיז', למבחן מלא שמסדר היכרות מעמיקה יותר.
 
סיכום לקראת התחלה
הרצפה נותרה כשהייתה, המנועים והתיבות גם, כמעט ואין שינויים בזוויות המרכב, ועיקר השינויים הם בעיצוב החיצוני ומעל הכל בתכנון סביבת הנהג. החזית משדרת יותר "שטח", השבכה מודגשת, הפנסים חדשים, ומאחור בולטים פנסים הדומים להפליא לאלה של ג'יפ רנגייד.

1605615

 
השינויים בעיצוב סביבת הנהג בפנים בולטים יותר, וזו נראית מודרנית יותר ובעיקר עם הנדסת אנוש טובה באופן משמעותי. הכניסה והיציאה נוחים, המרחב מלפנים טוב, כוונון ההגה בשני הצירים מוסיף, המושב טוב מקודמו ובעיקר הכוונון שלו משופר באופן דרמטי. תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, ארגון הפקדים טוב משמעותית מאשר קודם, צג המולטימדיה גדול ותפעול המיזוג והתצוגה טובים מאוד. מעל הכל — התחושה היא שהרכב בפנים עשוי היטב. ולא רק התחושה: איכות ההרכבה, נגלה מאוחר יותר, טובה ביותר.
 
עם זאת, למושב חסרה תמיכה לגב התחתון, הבסיס מעט נוקשה וצר עם תמיכה לא מספקת לירכיים, מנגנון הזחת מושב הנהג עדיין לוקה, תנוחת הנהיגה יוצרת עומס על קרסול ימין, כמעט ואין חומרי דיפון רכים בתא הנוסעים, גימור ההרכבה אינו מושלם, והנדסת האנוש, הגם שכאמור שופרה, אינה חפה מבעיות. כך, למשל, כפתורים נראים מפוזרים באופן שרירותי, ממשק המולטימדיה אינו אינטואיטיבי מספיק, צימוד הטלפון דרש מספר ניסיונות, וההתקנה המקומית של הדיבורית, על חוטיה החשופים, לא עושה חסד לדאסטר. גם בקרי המזגן אינם אינטואיטיביים לשימוש.

1605610

 
המרחב מאחור טוב לשני נוסעים, וילד ימצא מקום באמצע. תא המטען סביר, וגדול מזה שבגרסת ההנעה הכפולה, בגלל סוג מתלה אחורי שונה, הגובה מנפח התא.
 
נסיעה
נוחות הנסיעה שמציע הדאסטר לנהג ולנוסעים טובה מאוד, מהטובות בכלל — בלי קשר לעדה או למחיר. המתלים הרכים סופגים היטב את מחדלי האחזקה באספלט העירוני, ורק ריסון מעט חסר פוגם ברמה הגבוהה מאוד; מהמורות גדולות וגם שימוש לא עדין בדוושות ינענעו מדי את הרכב. בשיוט הבין עירוני, הריסון טוב משמעותית, ונוחות הנסיעה משתפרת אפילו יותר. עם זאת, רעשי כביש ורוח נשמעים באופן מוחשי.
 
גם בשטח. בשבילים עם רפרטואר משתנה של אבנים שתולות ו/או מפוזרות, הדאסטר ממשיך להצטיין בשירותי הנוחות אותם הוא מגיש לנהג ולנוסעים. עם זאת, ככל שעולה המהירות, עולים ומתגברים רעשי המתלים, ומנגד בולטת העובדה שלא נשמעו צקצוקים בתא הנוסעים, עדות לחוסנה של ההרכבה.

1605612

 
לטובת הפרוטוקול נציין כי פיתולים אינם כוס הצוויקה של הדאסטר; תחת עומס בולט הגה עמום, זוויות גלגול גבוהות ורמת אחיזה בינונית, אך בנהיגה שפויה, היכולת הדינמית מספקת, ורמת הביטחון לנהג בהתאם.
 
מערכת ההנעה של דאסטר המבחן מבוססת על מנוע דיזל 1.5 ליטר עם 110 כ"ס. זהו מנוע וותיק, המעניק על בסיס המומנט הנאה שלו ביצועים מספקים בנהיגה סדורה. הוא אינו מתעלה תחת עומס, הוא מאיץ באיטיות, מחייב תכנון בעקיפות מסוימות ומוחה בקול גדול כאשר לוחצים עליו עד הסוף. עם זאת הוא שקט בשיוט ומעל הכל חסכוני מאוד: 15.6 ק"מ/ליטר. 
 
תיבת ההילוכים הדו־מצמדית חלקה בפעולתה ומעט איטית בתגובותיה. תפעול הבורר מעט מסורבל, ומספר פעמים מצאתי את עצמי ב־P במקום ב־R.

1605609

 
המלצת הבית
גם דאצ'יה דאסטר החדש נבחן במבחן Euro NCAP, וגם הפעם קיבל ציון נמוך של 3 כוכבים. מעבר להיעדרן של מערכות בטיחות המשפיעות על הציון, בולטים ציונים נמוכים בתוצאות הריסוק עצמן.
 
מעבר לעניין חשוב זה, דאסטר מציע, גם בגרסה זו, תמורה טובה למחיר בזכות מנוע חסכוני מאוד, נוחות נסיעה מעולה, כושר טיולים מכובד, ואיכות סבירה בתא הנוסעים.  

שווה לשקול גם:

מחיר
110000
החל מ- 1,091 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
2728
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
434.1
רוחב
180.4
גובה
169.3
משקל
1379
בסיס גלגלים
267.4
נפח תא מטען (ליטר)
445
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1623
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1461
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
109
סל"ד להספק מירבי
4000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
171
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
22.7
צריכת דלק - ממוצעת
22.4
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
19.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. אוטו בעייתי

    חי 5 נובמבר 2018, 13:25