פיג'ו 308 - מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

הדור השני של פיג'ו 308 עבר עם הצגתו שינוי מהפכני: הוא צויד במנוע 1.2 ליטר מוגדש בן 3 צילינדרים בהספקים של 110 ו־130 כ”ס, וזה שודך לתיבה אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים. 

סיבה לפעולה
ב־2017 עברה המשפחתית של פיג’ו מתיחת פנים, המנוע עודכן, נוספו מערכות בטיחות עדכניות, ושנה לאחר מכן צורפה התיבה החדשה, זו שיש לה 8 הילוכים. 

הביצועים טובים; 9.8 שניות מ־0 ל־100 קמ”ש, 205 קמ”ש. ה-308, בגרסת ‘פרמיום’ שנבחנה, עולה 135,000 שקלים ואבזורה עשיר: חישוקי “17, גג זכוכית, מולטימדיה וצג מגע “9.7, מצלמה ותמונה היקפית וירטואלית, מפתח חכם, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, חיישני חניה היקפיים ומערכת חניה אוטומטית. היצע מערכות הבטיחות מכובד: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אוטומטי.

מפגש, לא ראשון
אין חדש בעיצוב, הוא נעים לעין, והצבע הלבן לא ממש מחמיא. ניחא. גם סביבת הנהג אינה מרהיבה בגווניה, אבל המבנה המקורי והעיצוב המבריק עדיין עמנו. למרות שפיג’ו די במיעוט (כלומר לבד), הסידור של הגה נמוך/לוח־מחוונים גבוה, יכול להיות דווקא הדבר הנכון; למה לראות לוח מחוונים דרך ההגה? המושב ותנוחת הנהיגה, למרות המבנה הנ”ל, ממש בסדר. איכות החומרים נאה, וכרגיל אצל רבים וטובים פחות מרשימה מגובה הברכיים ומטה. איכות ההרכבה והגימור טובה, הנדסת האנוש פחות. ניהול עניינים רבים נעשה רק דרך המסך (מזגן, רדיו), ומספר פקדים התחבאו מאחורי שמאלו של ההגה. הגג השקוף כל ימות השנה לא בהכרח מתאים לכאן. 

1620385


נוחות הנסיעה טובה למדי בכל מתארי הדרכים. ספיגת המהמורות אינה מושלמת, והכיול מעט נוקשה, אבל ה-308 אינה מעבירה פנימה תועבות אספלט, ומפגינה שליטה עצמית ראויה על גלי כביש. איכות הנסיעה טובה, עם רמה סבירה ביותר של רעשי כביש ורוח מעל 100 קמ”ש, וצליל המנוע הנוכח משהו בעומס, חינני לאוזן. אותו כיול מעניק לה בונוס מהנה בכביש המפותל, וההגה המוקשח במצב ‘ספורט”, בסיוע מיקומו, הוא שותף מפתיע. 

עיקרו של דבר. מערכת ההנעה החדשה טובה מאשר קודמתה, בעיקר בגלל שהיא מאפשרת לשמור על ביצועים טובים יחד עם התנהלות נינוחה בשיוט תקני. הביצועים מספקים ויותר, וה־308 יודעת לצבור מהירות בצד הגבוה של הסקלה גם במעלה הררי. עם זאת, מחץ של ממש לא מורגש בסל”ד גבוה (מחץ? קנו GT, עם 225 כ”ס). התיבה פועלת חלק ומנומס, ופקדי ההילוכים מאחורי ההגה מצוינים. עם זאת, במספר מקרים, נרשמה החלפה מרושלת ולא רהוטה. צריכת הדלק טובה, וביום המבחן עמדה על 13 ק”מ לליטר ובשיוט 17 ק”מ/ל’. 

הכי חשוב
המשפחתית של פיג’ו וותיקה יחסית, אבל היא עדכנית בכל הדרוש — מנוע, תיבה, אבזור, ומעל הכל: מערכות בטיחות עדכניות; אלה תפקדו בהחלט כצפוי וכנדרש. המחיר, 135,000 שקלים, בהינתן כל הנ”ל, סביר בהחלט. בקיצור: אם אתם במסע אחר משפחתית, עשו סיבוב על פיג'ו 308 המחודשת. יש לה לא מעט להציע.

1620384

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
לקבלת הצעה
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
425
רוחב
180
גובה
147
משקל
1320
בסיס גלגלים
262
נפח תא מטען (ליטר)
470
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1309
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
53

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/40/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
205
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
20.8
צריכת דלק - עירונית
15.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.5
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
15.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי לא נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
חבילת עיצוב GT הכוללת גריל קדמי, פגושים וספי צד ספורטיביים, פנסי איתות דינמיים, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום

דגם פיג'ו 308
גרסה 308 אוט', 1.6 ל' טורבו, GT
מחיר 168990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 235
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 470
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 11. מתרגש כל בוקר מחדש להכנס ל 308 ולצאת לדרך :)

    בעל פיג'308 31 יולי 2019, 18:24

  2. 7. מכוערת ואפרורית

    גבי 31 יולי 2019, 13:10

  3. 5. רכב מעולה ,אמין ומהנה לנהיגה

    ניר 31 יולי 2019, 11:49

  4. 2. מתקשה מול היברידיות/פנאי מאובזרות ובעלות מוניטין ונוחות. אולי אחרי העלאת מיסוי הברידיות תהיה מעניינת

    יוסי 31 יולי 2019, 07:55

  5. 1. זהו? זאת כל הסקירה? ולא מזכירים שאין מקום לברכיים מתחת להגה?

    P. 31 יולי 2019, 07:24