שברולט מאליבו - מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

ב־2018, שלוש שנים לאחר שנחשף הדור התשיעי של שברולט מאליבו (נוסד ב־1964), העבירה שברולט את המשפחתית הגדולה שלה מתיחת פנים.
 
דור תשיעי, רמות גימור
הדגם שהוצג ב־2015 מבוסס על רצפה חדשה וקשיחה מקודמתה ומשקלו נמוך עד 200 ק“ג מזה שקדם לו. בין השאר צויד במנוע 1.5 ליטר מוגדש, וזה המנוע היחיד המוצע כיום בישראל. במתיחת הפנים הוחלפה התיבה האוטומטית בתיבה רציפה, ולפי שברולט תיבה זו תורמת לחיסכון של 6% בצריכת הדלק.
 
לקראת השיווק בארץ שהחל השנה, שונה היצע רמות הגימור לשתיים במקום שלוש — ל־LT מושבים בתפעול חשמלי ומחירה 175,000 שקלים; ל־‘LTZ+‘ גם גג זכוכית, חימום למושבים הקדמיים וריפוד עור בכולם, מחירה 190,000 שקלים — וזה הרכב אותו לקחנו למבחן.
 
מתיחת פנים
למערכות הבטיחות שהוכרזו ב־2017 נוספו עוד אחדות, ובמפרט כעת: 10 כריות אוויר, התרעה על סטייה מנתיב ותיקון, התרעה על אי־שמירת מרחק לפנים, כולל ניטור מרחק, בלימה אוטונומית ב־8־80 קמ“ש כולל זיהוי הולכי רגל, התרעות שטח מת בצד ותנועה חוצה מאחור, עמעום אוטומטי, ניטור התנהגות נהג צעיר של ג‘.מ (Teen Driver); עם זאת, אין לרכב בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז רכב בנתיב, זיהוי תמרורים, ואפילו יכולת הבחנה בדו־גלגלי. 

1628966
צילום: יואל פלרמן
 
בנוסף, החזית והפגושים מלפנים ומאחור חדשים, חישוקים בעיצוב שונה ותאורת לד מאחור. בסביבת הנהג מולטימדיה חדשה עם צג “8, בקרת אקלים מפוצלת ועדכונים קלים נוספים, ובאבזור גם התנעה מרחוק, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
 
התרשמות
ללא ספק, מתיחת הפנים העניקה למאליבו חזות בולטת יותר, והעצימה את נוכחותה שלא חסרה גם קודם. הממדים שלה מכובדים, היא המכונית הארוכה בסגמנט ומתייחדת גם בעיצוב דמוי סדאן־קופה. סביבת הנהג נאה — הן בקווי העיצוב שלה, הן ובעיקר הודות למערך הדו־גוני הבהיר שלה. האבזור נאות, הנדסת האנוש טובה, המולטימדיה החדשה מתקשרת היטב ותוספת בקרת האקלים המפוצלת בהחלט מבורכת. מושב הנהג רב כוונונים, קל לסדר תנוחת נהיגה טובה, והוא היה נוח במהלך הנהיגה, כולל קטע רצוף של 250 ק“מ, פרט לשקיעת־מה של החלק האחורי בבסיסו.
 
איכות החומרים טובה למדי, ולא נשמעו תלונות מצקצקות על איכות ההרכבה. המרחב מאחור טוב — עם מרווח ברכיים מצוין ומרווח ראש סביר; הגג המשתפל גובה מחיר.
 
מראות הצד גרועות; שטח הכיסוי שלהן קטן מדי ועלול להפריע בעת נהיגה.
 
נהיגה
המנוע — טורבו־בנזין 1.5 ליטר, 163 כ“ס (5700 סל“ד), 25.3 קג“מ (2500-3000) — שירת את הדגם לפני מתיחת הפנים, התיבה הרציפה לא.
 
היחידה המשולבת הזו מעניקה ביצועים טובים, מאפשרת קצב מכובד גם בתוואי הררי וכישורי עקיפה טובים, והיא גם נעימה בשיוט. כאשר נקרא רוב ההספק או כולו לדגל, המנוע רועש וצלילו נשמע, מדי, בתא הנוסעים.
 
יצוין כי התיבה תוכננה כדי לנטרל התנהלות אופיינית לבנות מינה, והיא אכן פועלת כיאות. צריכת הדלק טובה ביחס, ועמדה על 11.3 ק“מ/ל‘.

1628967
צילום: יואל פלרמן

צירוף מערכות הבטיחות מבורך, וההתרעות, דרך רעידות במושב, טובות מאוד. נוחות הנסיעה סבירה לרוב, אך המאליבו מתקשה עיתים להתגבר על שיבושים בינוניים, ואלה חודרים לתא הנוסעים. על גלי כביש, נרשמות לעיתים תנודות שאינן משוככות כנדרש. איכות הנסיעה בשיוט טובה מאוד; מעט מאוד רעשי מנוע, רוח וכביש. ומכיוון ששאלתם, מאליבו ממש לא בקטע של נהיגה דינמית, אפילו קצת; היא רכה מדי ונעה מדי על מתליה, ההגה שלה קל מדי.
 
עולם משתנה
עם מתיחת הפנים זכתה מאליבו לאבזור הכרחי שהיה חסר בה, בקרת אקלים מפוצלת למשל, המולטימדיה שופרה — ובעיקר: הועשרה במערכות בטיחות עדכניות. התיבה הרציפה החדשה יעילה ומשתלבת היטב עם פעולת המנוע. מול כל אלה, עדיין חסרות בה מערכות בטיחות אחדות, מראות הצד לא לעניין, ונוחות הנסיעה סבירה ולא יותר. 
 
מחיר שברולט מאליבו שנבחנה הוא 190,000 שקלים, ובתחום המחיה הזה היא אמורה להתמודד עם מתחרות מתקדמות ומבצעות, אחדות מהן מביאות גם ערכים מוספים באבזור וביכולת.  

שווה לשקול גם:

מחיר
174990
החל מ- 1,736 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4340
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
492
רוחב
185
גובה
146
משקל
1445
בסיס גלגלים
283
נפח תא מטען (ליטר)
445
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
59

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
163
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
25.3
סל"ד למומנט מירבי
2500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
210
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
15.4
צריכת דלק - עירונית
12.3
צריכת דלק - ממוצעת
13.8
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
11.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת התראה לשמירת מרחק, מערכת לזיהוי רכבים חוצים בעת יציאה מחניה ברוורס, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש רגיל
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
הנעה מרחוק, מראה מרכזית בעלת מצב יום/ לילה ידני, מסך מגע "8
אבזור נוסף בתשלום
צבע מיוחד

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם שברולט מאליבו
גרסה מאליבו 1.5 ל' טורבו, אוט', LT Plus
מחיר 174990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.8
נפח תא מטען (ליטר) 445
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 12. ללא בקרת שיוט אדפטיבית? אתם רציניים?

    עופר 2 פברואר 2020, 09:08

  2. 7. סתם אוטו, יש אלטרנטיבות טובות יותר

    דייב 30 ינואר 2020, 11:55

  3. 2. באקווינקס אותו מנוע עם 170 כס , מדוע גיר רציף? ממש הרסו את הרכב.

    אסי 29 ינואר 2020, 15:05

  4. 1. בקיצור, עדיין מכונית לציי רכב בלבד.

    משה 29 ינואר 2020, 13:26