סיטרואן ברלינגו 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

הדור השלישי של סיטרואן ברלינגו, שהוצג בתחילת 2018, נכנס לנעליים גדולות. המסחרית הקומפקטית היא המצליחה מסוגה בעולם, וגם בישראל עשתה חיל - בעיקר בשוק המוסדי. הדור החדש מבוססת על פלטפורמת הקומפקטיות המודרנית של PSA, ומוצע הפעם לא רק כסיטרואן ופיג'ו אלא גם תחת מותגי אופל וטויוטה.

הברלינגו מגיעה אלינו במרכב באורך בינוני (440 ס"מ, בסיס גלגלים של 278 ס"מ) ועם חמישה או שבעה מושבים. יש גם גרסה ארוכה (475 ס"מ ובסיס גלגלים של 297 ס"מ) עם שבעה מושבים. היצע הגרסאות האוטומטיות אף הוא התרחב בדור הנוכחי - עם תיבת שמונה הילוכים מודרנית מתוצרת איסין.

בחניה
מלפנים סיטרואן ברלינגו נראית מסוגננת ביחס למתחרות, בזכות סבכה נאה שמשלבת את סמל סיטרואן וניסיון - מוצלח לרוב - להיראות כמו רכב פנאי. מהצד ומאחור הרושם הזה מתפגוגג לרוב והעיצוב הוא "מסחרי-תכליתי" ופחות "פנאי-אופנתי". בין היתר בגלל שחלק מהגרסאות מגיעות במבנה המסחרי הישן עם פגושים לא בצבע הרכב.

מסחרית לא חייבת להיות יפה אבל כן שימושית, והברלינגו בהחלט מקיימת: בגרסת ה-N1 (מסחרית) שבחנו כללה רשת ברזל להגנה על הנוסעים ומשקל כולל של 2,365 ק"ג (185 יותר מגרסת M1 מכוונת נוסעים. אותה רשת שימושית למובילים אך מכתיבה תנוחת ישיבה לא נוחה ומושבים שלא מתקפלים. 

1623562
צילום: עמית אגרונוב

סביבת הנהג פשוטה כאן ומהודרת למדי בגרסאות הנוסעים, אך בכל מקרה מדובר בתא נוסעים מעוצב ואיכותי מהמקובל, למרות שלרגע לא תטעו לחשוב שאתם לא במסחרית. מערכת המולטימדיה מודרנית ונאה אך מערכת המיזוג "זולה" למראה ולא נוחה לשימוש. המרווח, כצפוי, אדיר.

בתנועה
כיול המתלים מעט נוקשה - כנדרש מרכב תובלה - וזה בא לידי ביטוי בעיקר בעיר כשהמסחרית לא עמוסה. מחוץ לעיר המצב משתפר ומינון הרעידות יורד משמעותית. רעשי הרוח והכביש בולטים מהרצוי.

1623565
צילום: עמית אגרונוב

הברלינגו משרה ביטחון בנהיגה ומציעה יכולת דינמית מרשימה לקטגוריה. ההיגוי קל מהרצוי אך יותר מסביר במהירות גבוהה וכושר התמרון העירוני מצוין. מבחינת בטיחות הברילנגו משפרת ביחס לעצמה בעבר ולקטגוריה בכלל - עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי וזיהוי תמרורים.

חטיבת הכוח החדשה - 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 130 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית - מרשימה במיוחד. היא אמנם לא שקטה במונחי מכוניות נוסעים, אך לעיתים מפיקה צליל חביב וביצועיה מרשימים - אבסולוטית. התיבה החדשה נעימה, גם אם לעיתים איטית בתגובה או ממהרת לעלות בהילוכים. תצרוכת הדלק במבחן מאומץ הרשימה למדי (13.8 ק"מ לליטר).

1623571
צילום: עמית אגרונוב

תמורה
סיטרואן ברלינגו היא יותר מרק מסחרית. היא מציעה יכולת דינמית וביצועים מרשימים, אבזור בטיחות מרשים עוד-יותר ושפע מרווח ושימושיות. היא אולי לא שלמה לנוסעים כמו מיניוואן אמיתי וגם המחיר לא נמוך, אבל בקטגוריה - זוהי חבילה שמתברגת בצמרת.

סיטרואן ברלינגו 2020: מחירים, רשימת גרסאות
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (75 כ"ס), ידני, לייב - 144,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (100 כ"ס), ידני, לייב - 145,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (100 כ"ס), ידני, שיין - 146,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', לייב - 150,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', שיין - 152,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), ידני, 7 מק', קצר, שיין - 162,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', 7 מק' קצר, שיין - 165,000 שקל
סיטרואן ברלינגו 1.5 ל' דיזל (130 כ"ס), אוט', 7 מק' ארוך, שיין - 170,000 שקל

1623561
צילום: עמית אגרונוב

שווה לשקול גם:

מחיר
143990
החל מ- 1,428 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3571
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2008

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
מיקרוואן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
440
רוחב
185
גובה
188
משקל
1398
בסיס גלגלים
278
נפח תא מטען (ליטר)
597
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
3000
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
75
סל"ד להספק מירבי
3500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
16.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
152
תיבת הילוכים
ידנית
מספר הילוכים
5

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
19.6
צריכת דלק - ממוצעת
22.7
דרגת זיהום אוויר
12
צריכת דלק - אמיתית
19.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
דלת צד אחורית אחת
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב

21 1

דגם סיטרואן ברלינגו
גרסה ברלינגו 1.5 ל' דיזל (75 כ"ס), ידני, Live
מחיר 143990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 16.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 152
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 22.7
נפח תא מטען (ליטר) 597
דרגת זיהום אוויר 12

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. 7 מקומות למשפחה - לא פחות מ4.90 מטר !!

    שמחה 6 יולי 2020, 16:16

  2. 1. 475 ס"מ ? יש בקטגוריית וואנים 485 ס"מ. צריך לבדוק שורה 3 אם נוח שם לבני 8-16 !!!

    השאלה למשפחה !! 6 יולי 2020, 16:15