פולקסווגן הציגה את T-רוק ב-2017, רכב פנאי קטן (B-SUV) שנועד בעיקר לשוק האמריקאי ונמצא בצד הגדול והיקר בקטגוריה זו. שנה מאוחר יותר הוצג פולקסווגן טי קרוס, דגם נוסף באותה קטגוריה, קטן וזול מ-T-רוק, מבוסס באופן ישיר על הסופרמיני פולו (כולל בסיס גלגלים זהה, 255 ס"מ), וזה הגיע לכאן בתחילת 2020. 

טי קרוס מוצע בשתי רמות אבזור, ואלה הוזלו ביחס למחיר הפתיחה ב-5000 שקלים: ל'קומפורטליין' (125,000 שקלים) חישוקי "16, ואילו ל'קומפורטליין פלוס' שבחנו, ומחירו 135,000 שקלים, חישוקי "17, מפתח חכם ומחוונים מוקרנים.

בחניה 
ה-טי קרוס נראה קשוח ומגודל ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה, ומרכיבי העיצוב – מכסה מנוע שטוח וגבוה, קורה אחורית רחבה, איפור שטח הכולל דמויי-מגינים ופסי הטענה בגג – מחזקים את המופע הבסיסי הזה.

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

פתיחת הדלת תגלה סביבת נהג שעיצובה מוכר מדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן – מופע מכובד וחסון, וכאן בשילוב משהו צעיר בזכות עיטורים במשטחי הפלסטיק. מערכת המולטימדיה עם צג "8 נראית עדכנית, ולמופע העכשווי מוסיפים המחוונים המוקרנים. עם זאת, אלה אינם עשירים באפשרויות תצוגה. בחלקו העליון של בורר ההילוכים החדש מוצג חיווי המצב הנבחר, וגם זה מעשיר את המופע סביב הנהג. 

מנגד, משטחי הפלסטיק בסביבת הנהג נוקשים ואלה מייצרים צליל חלול, אין ידיות אחיזה ותצוגת בקרת האקלים נראית פשוטה. מערך הבטיחות התקני עשיר, קל לתפעול וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, ול'קומפורטליין פלוס' גם ניטור שטחים מתים. 

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

טי קרוס אינו נראה גדול רק מבחוץ אלא גם ממושב הנהג, בזכות תנוחת הנהיגה הגבוהה. 

מאחור ניתן להסיט את המושב, ולשנות את היחסים בין המרחב לנוסעים ובין נפח תא המטען. כאשר המושב נמצא במצבו האחורי, המרחב לנוסעים טוב, וכך גם מרווחי הברכיים והראש. 

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
השילוב של מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים טורבו-בנזין המייצר 115 כ"ס עם תיבה דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים מוכר משפע דגמי פולקסווגן (ושאר הקבוצה). גם ב-טי קרוס, כמו בדגמים אחרים, התוצאה טובה מאוד; הביצועים נאים, עם האצה של 10.2 שניות ל-100 קמ"ש, ההתנהלות נמרצת, והצליל ספורטיבי. המנוע מתעורר ברעד המורגש גם כאשר מערך הדימום/התנעה בפעולה. פעולת התיבה אינה תמיד חלקה, ובהילוכים גבוהים מדי מורגש רטט מכיוון המנוע. צריכת הדלק במבחן הייתה 10.7 ק"מ/ל'. 

נוחות הנסיעה נאותה, אבל שברי אספלט ושיבושים בינוניים בעיר מורגשים מדי בתוך הרכב, ביחוד בנסיעה איטית. מחוף לעיר נשמעים מדי רעשי כביש ורוח. למרות העיצוב, הרכב אינו יוצר תחושה שהוא חסון במיוחד בנסיעת שבילים.

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

היכולת הדינמית טובה, ונוסכת ביטחון. למרות הגובה, הרכב יציב בפניות ורוכן באופן שאינו מרתיע גם בעומס. להיגוי משקל נכון והתגובות של הרכב לפקודת הפניה נכונות. 

תמורה 
ל-טי קרוס מראה קשוח ממתחרים רבים, ובתחום בו יש חשיבות למסר שהרכב יוצר, זה קלף מצוין. טי קרוס הוא רכב פנאי שימושי, עשוי היטב ואבזורו טוב. למעשה, פרט לאיכות חומרי הדיפון, אין לרכב מגרעות בולטות. 

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

מחיר הדגם, שמתחיל ב-125,000 שקלים, גבוה במעט ביחס לחלק מהמתחרים, אבל ההוזלה שעבר לאחרונה וההתייקרות של חלק מהמתחרים משפרות את התחרותיות שלו. 

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש: רשימת גרסאות, מחירון
פולקסווגן טי קרוס 1.0 ל', 'קומפורטליין' – 125,000 שקלים
פולקסווגן טי קרוס 1.0 ל', 'קומפורטליין פלוס' – 135,000 שקלים

פולקסווגן טי קרוס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם