סיאט אטקה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.5 ל') - אוטו

אטקה, רכב הפנאי הקומפקטי של סיאט, נחשף בתחילת 2016 והגיע אלינו בסוף אותה שנה. לפני כשנה צויד אטקה במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר חדש שהחליף טורבו-בנזין 1.4 ליטר ישן, אבל עם אותו נתון הספק של 150 כ"ס. הסיבה? אותו הספק מנפח גדול יותר מאפשר ליצור מנוע מזהם פחות. עתה מתייצב סיאט אטקה לאחר שעבר מתיחת פנים באמצע כהונתו. 

מה חדש?
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, כל המרכיבים חדשים: פגושים, שבכה, יחידות תאורה מסוג לד. גם שם המותג מאחור בעיצוב שונה, ובמקום באותיות גדולות כעת בקטנות ומחוברות. כל השינויים האלה יוצרים אטקה ששומר על ההופעה הבסיסית והאלגנטית שלו, אך מוצע במהדורה מעודכנת יותר. 

1636973
צילום: מערכת אוטו

עיצוב סביבת הנהג גם הוא אלגנטי, נראה נקי ונטול כל גימיקים. איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה והגימור. ומה חדש כאן? גלגל ההגה בעיצוב חדש והשליטה בבקרת השיוט עברה אליו; המולטימדיה כל-חדשה ומתהדרת בממשק חדש ואינטואיטיבי לא פחות מהקודם, שהיה מצוין בפני עצמו. ברמות הגימור הגבוהות, ולא בזו הבסיסית כמו שהייתה אצלנו (רמת גימור 'סטייל'), לוח מחוונים מוקרן. 

מרגישים בבית
בכל הנוגע להנדסת אנוש, דגמי קבוצת פולקסווגן מובילים את השוק, וכמעט בכל דגם של הקבוצה, לפחות עד כה, מיד מרגישים בבית. היתרון הגדול הוא בתפעול פשוט, כזה שלא מחייב להוריד עיניים מהכביש, ואינו מעייף לאורך זמן. ברשימת האבזור בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחי מיזוג לאחור, ציפוי עור לגלגל ההגה, הנעה ללא מפתח (לא כולל כניסה ויציאה), בלם חנייה חשמלי ושלל שקעי USB-C. בכל הנוגע למערכות בטיחות מתקדמות, נספר שיש כמעט הכל ובולטת בחסרונה מערכת לניטור שטחים מתים.

1636980
צילום: מערכת אוטו

חוץ מזה, המושבים נהדרים, אני אוהב את התמיכה הצדית, בסיס המושב ארוך דיו וישנה תמיכת ירכיים ראויה. מושב הנוסע מתכוונן גם לגובה וישנו כוונון לתמיכת הגב התחתון, ממש כמו במושב הנהג. המרחב גם הוא מספק וכך גם הראות החוצה.

גם הספסל האחורי מספק, הן מבחינת נוחות והן מבחינת מרחב. היושבים מאחור ייהנו כאמור מפתחי מיזוג ומצמד שקעי USB-C.

1636981
צילום: מערכת אוטו

פחות מעודן, יותר זריז
יחידת הכוח – מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים – פשוט מצוינת. האטקה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות וממשיך בקצב מרשים גם צפונה מזה. החלפות ההילוכים זריזות וזה מפתיע, כי נדמה שבניגוד לדגם המקביל מצ'כיה, סקודה קארוק, כאן התיבה מכוילת לפעולה זריזה יותר, נינוחה פחות. כך שלמרות שהשילוב מראשון לשני מעודן פחות מהרצוי, אני אישית מעדיף את הכיול הזה.

צריכת הדלק הממוצעת במבחן, גם בתוואי הררי ובנהיגה מהירה, עמדה על 11.3 ק"מ/ל'. 

1636982
צילום: מערכת אוטו

סבירה פלוס
נוחות הנסיעה בכללותה בהחלט סבירה – פחות טובה בתוואי עירוני, טובה יותר מחוץ לעיר.  המתלים נוקשים במעט, ורצף תיקונים בכביש או שיבושים עם שפה חדה מורגשים במהירות איטית, ועם זאת, לא נרשמה חבטה בעוצמה מוגזמת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה כאמור טובה יותר הודות לפעולה נכונה יותר של הבולמים בעומס של מהירות גבוהה וריסון טוב של המרכב. איכות הנסיעה נשכרת הודות לבידוד רעשים מוצלח.

היכולת הדינמית לא מלהיבה, אם כי מספקת בהחלט –ההתנהגות בצד הבטוח, אחיזת הצמיגים טובה בהחלט.

1636978
צילום: מערכת אוטו

שבילים בשלושה משפטים
כאשר יורדים מהכביש, ונוסעים בשבילים, אטקה מציע לשוהים ברכב נוחות סבירה, גם הודות למרכב מרוסן שאינו זז מדי. כתוצאה מכך אפשר לנהוג מהר מהרצוי מבלי שמתכוונים לכך בשביל כבוש, או כזה עם אבנים זרועות. חוץ מזה, זו הנעה קדמית ותיבת ההילוכים הדו-מצמדית אינה המכלול המומלץ לחציית מכשולים ממצב עמידה.

1636976
צילום: מערכת אוטו

דיל דיל
סיאט אטקה המחודש מביא עימו נוחות נסיעה סבירה, ביצועים מצוינים, איכות חומרים טובה, הנדסת אנוש משובחת, מולטימדיה מעולה, אבזור נאה, מפרט בטיחות ראוי ומרחב מספק. 

עכשיו, הצמידו לכל אלה תג מחיר של 144,000 שקלים, וקיבלתם מוצר שייתכן והוא המשתלם ביותר בסגמנט.

*פורסם ב-25.11.20 (נוסף וידאו)

1636977
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
143900
החל מ- 1,519 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4189
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

}
אורך
436
רוחב
184
גובה
160
משקל
1300
בסיס גלגלים
263.8
נפח תא מטען (ליטר)
510
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1604
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
14.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.3

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold", מערכת ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, מראה נהג מתכהה נגד סינוור, מערכת למניעת תאונות משניות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB + SD
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, נגן תקליטורים, תא אחסון למשקפי שמש, חלונות מושחרים, מסילות גג ופסי קישוט בגימור שחור
אבזור נוסף בתשלום
מצלמת רוורס

דגם סיאט אטקה
גרסה אטקה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
מחיר 143900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 510
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 45. ממש טיפשים המגיבים פה....

    יריב 24 ינואר 2021, 20:09

  2. 34. במינימום טויוטה היבריד מי שקונה בנזין נטו עוכר ישראל ליטרלי מעכיר את האוויר

    שמעון 28 נובמבר 2020, 10:07

  3. 33. אין על רכב הדאציה הרומני שלי.זול ועושה את העבודה עם מנוע של המרצדס 1.33 ליטר.

    מומו 26 נובמבר 2020, 20:12

  4. 14. לא רואה איך הגרוטאה המזהמת ושורפת דלק הזו עדיפה על ה EV MG ZS שלי

    128 אלף 25 נובמבר 2020, 12:56

  5. 7. רק MG ZS

    עד שיגיע AION V 25 נובמבר 2020, 10:46

  6. 6. רכב קונים טסלה או יצרן סיני חשמלי איכותי שמתכונן לעתיד

    להתקדם מהעולם ה 3 25 נובמבר 2020, 10:45