סובארו אימפרזה
בתקופה הקרובה אנו צפויים להסתערות מחודשת של המשפחתיות היפניות על שוק הרכב המקומי. מדובר בדגמים חדשים, חשובים ושרבים מצפים להם. ראשונה תהיה זאת סובארו אימפרזה (B3), שנחשפה בארצות הברית כבר לפני יותר משנה. המכונית החדשה תצא לדרך בארץ בשבוע הבא. האימפרזה גדלה לעומת קודמתה (אורך של 458 ס"מ ובסיס גלגלים 264.5 ס"מ) ותנחת בארץ בגרסת 1.6 ליטר (115 כ"ס) עם תיבה רציפה.

מעט מאוחר יותר, כבר בתחילת יולי, תצא לדרך טויוטה קורולה החדשה. זו, בינתיים, נראית רק בטיזרים וצפויה להציג קווים שמזכירים את האחות מחומשת הדלתות – האוריס, שיצאה לדרך בתחילת השנה. את הקדימון הראשון ראינו בדמות מכונית קונספט שהוצגה בתערוכת דטרויט, אשר הדור החדש של הקורולה צפוי להיות דומה לה. המשפחתית החדשה של טויוטה תוצע עם חטיבת הכוח המוכרת מהאוריס – מנוע 1.6 ליטר עם 132 כ"ס ותיבה רציפה.

בסוף חודש אוגוסט אמורה להסתער על השוק המקומי מאזדה 3 החשובה, שאמורה להחזיר את היצרנית לחבורת הצמרת של המותגים הנמכרים ביותר בארץ. ישראל תהיה אחד השווקים הראשונים לקבל את המכונית, שתוצע מיד בגרסאות 4 ו-5 דלתות. היא תוצע עם מנוע 1.6 ליטר חדש ועם מנוע ה-2.0 ליטר המוכר מה-6, שישודכו לתיבת 6 ההילוכים. כמו שאר דגמיה החדשים של מאזדה, ה-3 אמורה לקחת את החיסכון בדלק צעד קדימה – גם לעומת ה-6.

החזית היפנית תשפר עמדות גם בתחום הקטן כאשר בשבוע הבא אמורה מיצובישי להשיק את הספייס-סטאר הקטנה (הקרויה גם מיראז' בשווקים מסוימים), שתכניס אותה לתחום בו היצרנית לא הייתה בארץ מזה זמן רב. לקראת סוף השנה צפוי גם לנחות כאן ניסאן נוט החדש, שהוצג לפני כשנה ועשוי להיות משווק עם תג מחיר אטרקטיבי מבעבר.