פיג'ו iONהרבה זמן לא שמענו על המכוניות החשמליות העירוניות של פיג'ו ושל סיטרואן. למרות שלפני כמעט שנתיים עוד סיפרנו לכם על כוונות לייבאן ארצה. חוץ מהעיכובים המקומיים, נראה שקונצרן PSA (פיג'ו וסיטרואן) נתקל במכשול גדול עוד יותר. לפי דיווחים ממספר מקורות, מיצובישי, שמייצרת את המכוניות החשמליות עבור PSA על בסיס ה-i-MiEV הקטנה, לחצה על הכפתור האדום הגדול שבמפעל, ועצרו את הייצור. הסיבה? הצרפתים לא מצליחים למכור את המכוניות, שעונות לשמות iON אצל פיג'ו ו-C-זירו בסיטרואן. על-פי הדיווחים, עצרה מיצובישי את הייצור עד ש-PSA יתאמו מחדש את הדרישות הכמותיות שלהם. הרי אף אחד לא מרוויח מייצור מכוניות שלא נמכרות.

חוץ מהסכם שיתוף הפעולה בתחום המכוניות החשמליות שנחתם ב-2008, ל-PSA ומיצובישי שיתופי פעולה נוספים ונכון לעכשיו נראה שהם לא יפגעו. כך למשל ממשיכות היצרניות גם לייצר מכוניות בעלות בסיס זהה – מיצובישי ASX, עליו מבוססים פיג'ו 4008 וסיטרואן C4-איירקרוס – במפעל משותף ברוסיה.
דיווח: מיצובישי מפסיקה את ייצור החשמליות עבור PSA
צילום: מנהל
מיצובישי i-MiEV
בשבוע שעבר סיפרנו לכם על כך שהקשיים הכלכליים של פיג'ו פוגעים גם בשיתופי פעולה אחרים שלה. ג'נרל מוטורס, שהחלה לאחרונה את שיתוף הפעולה שלה עם הצרפתים, נאלצה להכריז על ההשקעה ב-PSA כהפסד לאור הצניחה בערך המניה, ההפסדים הכבדים, נתוני המכירות המאכזבים והאיום המתמיד בפיטורים ושאר קיצוצים.
נכון לעכשיו רק הזמן יגיד אם ואיך תצא פיג'ו מהבוץ בו היא שקועה. יש לה עוד כמה שיתופי פעולה שעדיין שומרים על יציבות, כמו זה עם טויוטה שחוץ מהייצור המשותף של מכוניות עירוניות (פיג'ו 107 וסיטרואן C1 המבוססות על טויוטה אייגו) יתרחב בשנה הבאה יכלול גם מכונית מסחרית קלה שתתבסס על סיטרואן ברלינגו/פיג'ו פרטנר. גם שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו בתחום מנועי הבנזין הקטנים נמשך גם הוא, אם כי אנשי PSA נתקלו בקשיים גם עם הגרמנים.