רכב פתוח סובל מכמה בעיות מובנות, תרתי משמע, כאשר בראש ובראשונה – איבוד חלק מהחוזק המבני.
בכדי לחפות על היעדר הגג, נוספים חיזוקים שונים למרכב אשר מעלים את משקל המכונית ומשפעים על הביצועים ועל התחושות.
למרות שימוש הולך ונפוץ בגג קשיח מתקפל – ממרצדס SLR האקזוטית ועד ניסאן מייקרה העירונית – המחיר במשקל הנו גבוה. והס מלהזכיר את הפגיעה בנפח המטען המצטמק בעשרות אחוזים מהמכונית הסגורה ולעיתים גם את בעיית התדמית המתלווה למכונית פתוחה. בקיצור, לא גליק גדול.

עתה מצטרפים אל המלעיזים גם הרופאים ומפנים אצבע מאשימה נוספת אל עבר המכונית נטולת הגג הקשיח.
מסתבר שנסיעה במכונית פתוחה פוגעת בשמיעה. מחקר שהוצג בכנס השנתי לרופאי אף-אוזן-גרון ואגודת מנתחי ראש וצוואר בסאן-דייגו, ארה"ב, קובע כי נסיעה במכונית פתוחה יכולה ליצור נזק קבוע לשמיעה. אחד מעורכי המחקר, רופא מנתח בשם ד"ר פיליפ מייקל מאנגליה, ביצע נסיעות מדודות בשבע מכוניות שונות במהירויות שונות (80, 95, 112 קמ"ש או 50, 60 ו-70 מייל לשעה בהתאמה) ומצא שרמת הרעש הממוצעת עומדת על 88-90 דציבל, כ- עד 5 דציבלים יותר מרמת הרעש אשר מוגדרת כלא מזיקה.
אגב, האטה אינה משפיעה רבות על רמת הרעש שכן חלק ניכר מהרעש החודר פנימה מקורו ברעש חיצוני בלתי תלוי, כגון: רוח, תנועה חולפת, רעש סביבתי, רעש המנוע ועוד.
לדעת ממוחי הכנס, דרך ההתגוננות היעילה ביותר – לבד כמובן מרכישת מכונית סגורה – הנה הרמת החלונות. פעולה זו, גם עם גג פתוח, מורידה את רמת הרעש ל-85 דציבלים בממוצע, על סף הרעש המוגדרת כלא מזיקה.