ב.מ.וו. הנה בין יצרני הרכב הרווחיים בעולם, אולם זמן רב חלף מאז פורסמו תוצאות מצויינות למכירות 2008 ובמהלך הזמן נתבשרנו על צמצום בהקפי הייצור של המיני האופנתית. כחלק ממאמצי החברה לצמצם השפעת ההאטה העולמי, פנתה החברה לשני אפיקים. הראשון כולל פניה לסיוע ממשלתי בדמות ערבות להלוואות החברה, כפי שעשתה פולקסווגן. היריבה מבית פנתה בבקשה לסיוע ממשלתי לחטיבת הליסינג שלה המקנה שירותי מימון לרוכשי תוצרתה, וזאת לאחר שקיצצה שעות לכ-86,000 מעובדיה. ממשלת גרמניה טרם הודיעה על החלטתה בנושא זה.

האפיק השני כולל התאמות בהיקפי הייצור ובתחזיות המכירה. בחודשים פברואר ומרץ כ-26,000 עובדים בשניים ממפעלי החברה בגרמניה (Dingolfing וב-Regensburg) לא יועסקו בפסי הייצור ויצאו לחופשה כפויה. צמצום זה יחסוך מלאי של כ-38,000 כלי רכב חדשים. החברה אמנם לא תפטר עובדים אולם מעבר לצמצום הייצור המוכרז, לא תעסיק עובדי ייצור בשעות נוספות באתרי החברה הנוספים ברחבי גרמניה.

מעבר לצמצום הייצור, נראה שלאחר 16 שנות צמיחה עקבית במכירות בארה"ב, הגיעה ההאטה. החברה הפחיתה בכ-44,000 יחידות את כמות כלי הרכב שתייבא לארה"ב במהלך 2009, כאשר מעבר לההאטה בהיקף המכירות, התחזקותו של האירו מול הדולר במהלך 2008 שחקה את הרווחיות לכלי רכב מיובאים של ב.מ.וו, להבדיל מאלו המיוצרים ביבשת החדשה, דוגמת ה-Z4. קשיי מימון לעסקאות הליסינג הרבות של החברה (כ-63 אחוז מהרוכשים בארה "ב בוחרים בליסינג מימוני) תורמים אף הם לרצון בהפחתת הכמות המיועדת למכירה.

למרות חצי שנה ראשונה טובה ב-2008 ולמרות הליכי התייעלות אלו, הבורסה הגרמנית אינה מתרשמת וקיצצה את שווי המניה בכחצי בשנה האחרונה. שנת 2009 נראית עגומה בהשוואה לשנת 2008.