זה היה צפוי, ובכל זאת: שוק הרכב הישראלי פותח את שנת 2018 בירידה במסירות רכב חדש, זאת לאחר חודשים רצופים של ירידות ב-2017. לירידה אחראית גם תקלה ממושכת במחשבי משרד הרישוי, שהובילה לעיכוב במסירת מכוניות בתחילת החודש. בסך הכל נמסרו בחודש הראשון של השנה 39,019 מכוניות, לעומת 45,210 אשתקד (שיא כל הזמנים). מדובר בירידה של קרוב ל-14%.

2018 נפתחת בירידה בשוק הרכב הישראלי


שוק הרכב רשם ירידה עקבית לאורך רוב שנת 2017, שאף הסתיימה במספר מכירות נמוך במעט מזה של 2016. ובכל זאת, הירידה החדה יחסית בינואר עדיין לא מבשרת בהכרח על משבר בענף - בין היתר כאמור משום שחלקה נובעת מסיבות לוגיסטיות ולאו דווקא מירידה בביקוש, אותה ניתן יהיה למדוד רק לאחר מספר חודשים.

2018 נפתחת בירידה בשוק הרכב הישראלי


את 2018 מותג יונדאי שוב פותח כמוביל, עם 6,297 מכוניות לעומת 6,571 אשתקד. קיה במקום השני עם 4,368 מכוניות (לעומת 4,961) וטויוטה שלישי עם 3,053 (5,008 בינואר 2017). מאזדה הממוקם במקום הרביעי עם 2,799 יחידות, הוא היחיד שרושם עלייה מבין חמשת הגדולים (2,709 אשתקד). מותג סקודה חמישי עם 2,705 מכוניות לעומת 3,728 בשנה שעברה.

2018 נפתחת בירידה בשוק הרכב הישראלי


הפתעה מסוימת ניתן למצוא במקום העשירי, שם מותג היוקרה מרצדס הצליח להתברג באופן חריג למדי. עם 1,145 מכוניות שנמסרו (מתוכן 38 מסחריות), מותג מרצדס מקדים בינואר כמה מותגי מיינסטרים כמו שברולט (1,077), הונדה (985) וסיאט (942 יחידות). אודי, שהוביל את 2017, הסתפק בינואר ב-1,028 יחידות (1,192 אשתקד) וב.מ.וו שלישי בין מותגי היוקרה עם 508 (לעומת 426).