שברולט חשפה אתמול את סיקר (Seeker, מחפש), רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חדש לגמרי בהיצע הדגמים שלה. שברולט סיקר פותח במיוחד עבור השוק הסיני, שם הוא ייוצר על-ידי סאיק, השותפה המקומית של ג'נרל מוטורס, חברת האם של שברולט. מהיצרנית נמסר כי בתכנון הרכב החדש הושם דגש על העדפות לקוחות צעירים בסין וכי הוא אמור למשוך גם קהלים נוספים.

סיקר, הפרטים
בשלב זה שברולט טרם חשפה את הפרטים המלאים על הדגם. עיצובו של סיקר החדש תואם את הסגנון העכשווי של היצרנית, כאן בביטוי דינאמי וצעיר ביחס לרכבי הפנאי הקומפקטיים האחרים שלה (טריילברלייזר, אקווינוקס). תורמים לכך חזית בעלת יחידות תאורה צרות, קו חלונות המטפס מעלה בחדות כמעט מאמצע דלת הנוסעים וגובה נמוך ביחס לשני האחים מבית.סיקר יוצע עם צבע מרכב (זהב, בתמונה) ייחודי עבור הדגם שהותאם במיוחד להעדפות הסינים הצעירים, כך שברולט.

בסיס הגלגלים של סיקר מתפרש על פני 270 ס"מ, אורך המרכב 454 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ וגובה של 156 ס"מ. אורך הדגם החדש ממקם אותו בין טריילבלייזר (441 ס"מ) לאקווינוקס (465 ס"מ) הנמצאים בסגמנט הקומפקטי ונמצאים בקצותיו השונים. גובהו של סיקר, 156 ס"מ, נמוך משמעותית מאקווינוקס ומטריילבלייזר (166 ס"מ).

שברולט סיקר 2023 החדש נחשף רשמית בסין: בדרך לישראל?
צילום: שברולט

סביבת נהג, מנוע
לסיקר סביבת נהג בעיצוב חדש בשברולט. בזו לוח מחוונים מוקרן ומסך מולטימדיה (10.25 אינץ') בשני מפלסים, גלגל הגה קטום, פתחי מיזוג עגולים בצדדים ופס לד המחבר ביניהם לרוחב התא; מסך המולטימדיה פונה אל הנהג בזווית של 9 מעלות. סיקר יוצע בסין עם מערכת הפעלה שפותחה עבור השוק המקומי שתאפשר עדכונים מהאוויר (OTA). הדגם מוצע תקנית עם קישוריות אלחוטית למכשירי אפל.

שברולט סיקר 2023 החדש נחשף רשמית בסין: בדרך לישראל?
צילום: שברולט

לפחות בתחילת הדרך סיקר ישווק עם מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר צילינדרים של שברולט המוצע בדגמי אקווינוקס ומאליבו ובדגמים רבים נוספים בשוק הסיני. בשברולט לא פירטו מעבר לכך, אולם מנוע זה מייצר טווח הספק הנע בין 163 ל-181 כ"ס ומשודכת לו תיבה אוטומטית, פלנטרית או רציפה.

כאמור, סיקר הוצג תחילה עבור השוק הסיני, אולם בשברולט מתכוונים להציע את סיקר גם בארה"ב ובהמשך לשווקים נוספים.