טויוטה, יצרנית הרכב היפנית, חשפה את הדור החמישי של טויוטה פריוס. הפריוס המקורית (1997) הייתה המכונית ההיברידית הראשונה של היצרנית ושווקה באופן כמעט בלעדי ביפן. הדור השני (2003) כבר שווק באופן גלובלי והציג את הצללית המוכרת של פריוס המלווה את הדגם עד היום. הדור השלישי (2009) הוסיף למבחר גם גרסה היברידית-נטענת (2012) עם טווח נסיעה חשמלי צנוע ובדורה הרביעי (2015) זכה הדגם לעיצוב בולט ושנוי במחלוקת.
 
לתקופה מסוימת עתידה של הפריוס במבחר הדגמים של טויוטה לא היה ממש ברור; מצד אחד דגמים "רגילים" רבים זכו לגרסאות היברידיות משל עצמם (קורולה, ראב 4, קאמרי ועוד) ומן הצד השני ישנה תכנית bZ של היצרנית לפיתוח מהיר של מגוון דגמים חשמליים.
 
ובכל זאת, לאור מעמדה האייקוני והצלחתה המסחרית – מעל 5 מיליון יחידות שנמסרו ברחבי העולם - טויוטה בחרה לחשוף דור חדש ונוסף לפריוס, נושאת הדגל ההיברידי שלה.

​טויוטה פריוס 2023 החדשה נחשפה: מעוצבת לחסכון
צילום: טויוטה
 
טויוטה פריוס החמישית לשמה
בטויוטה כמובן מודעים למצבה של הפריוס ובדורה החמישי מבטיחים להרחיב את יכולותיה ההיברידיות-ירוקות, אך גם להציג מכונית שתעורר בקרב לקוחותיה ריגוש ועניין. בהתאם לכך, עיצובה החיצוני מציג מופע מרשים ומיוחד – למעט הצללית המוכרת של פריוס מדובר במהפך עיצובי של ממש. בעיצוב הפריוס החדשה טויוטה שלבה אלמנטים מדגמי bZ החשמליים יחד עם כמה מדגמי הספורט המובילים שלה.
 
חלק מהופעתה המחודשת והדרמטית יותר נוגע למידותיה החיצונית: פריוס החדשה נמוכה ב-5 ס"מ, קצרה ב-4.6 ס"מ, רחבה ב-2.2 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-5 ס"מ ביחס לפריוס היוצאת. היא תוצע עם חישוקים במידה של עד 19 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. הפריוס תוצע עם מגוון צבעים רחב ונועז מבעבר, כולל צהוב 'חרדל' ואפור 'אפר' שפותחו במיוחד עבורה.
 
​טויוטה פריוס 2023 החדשה נחשפה: מעוצבת לחסכון
צילום: טויוטה

סביבת הנהג מציגה מופע שונה מאוד מזה של הפריוס היוצאת ומאמצת מגוון אלמנטים מסדרת bZ החדשה בראשם לוח מחוונים קטן ומרוחק מהנהג המחליף את זה שהיה במרכז הדשבורד בעבר. במרכז ישנו מסך גדול למערכת המולטימדיה ופקדים נפרדים לשליטה על מערכת המיזוג. הצבע השולט כאן הוא שחור ובטויוטה מספרים שזה נבחר להדגשת ההופעה הספורטיבית והבלטת תאורת האווירה שתשתתף במתן התראות בטיחות שונות.
 
בטויוטה מציינים כי פריוס תוצע עם אפשרות לטעינת אביזרים חיצוניים בעזרת שקעים הנמצאים בתוך תא הנוסעים – לשם כך תצייד את המכונית בתוסף ייעודי לחלון שיאפשר מעבר של כבל חשמל וימנע חדירת גשם למכונית.
 
​טויוטה פריוס 2023 החדשה נחשפה: מעוצבת לחסכון
צילום: טויוטה

היברידית, חזקה
טויוטה פריוס החדשה תוצע כבעבר בגרסאות היברידיות שונות – אולם המבחר יהיה גדול וכולן מציגות שיפור ביצועים וצריכת דלק ביחס לעבר.
 
בראש ההיצע תעמוד גרסה היברידית-נטענת חדשה, זו הגרסה היחידה שתשווק באירופה. גרסה זו משלבת בין מנוע 2.0 ל' חדש המפיק 149 כ"ס ומחליף את מנוע ה-1.8 ל' היוצא ואליו מצטרף מנוע חשמלי חזק (161 כ"ס) להספק משולב של 220 כ"ס (122 כ"ס בעבר) והתאוצה ל-100 תארך 6.7 שניות בלבד (11.1 בעבר).

​טויוטה פריוס 2023 החדשה נחשפה: מעוצבת לחסכון
צילום: טויוטה

בנוסף, את סוללת ה-8.8 קוט"ש הישנה מחליפה סוללת 13.6 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה חשמלי גדול בכ-50% – בטויטה לא מסרו נתון אך זה צפוי לעמוד על כ-70 ק"מ. בנוסף, טויוטה תציע כאופציה פאנלים סולריים לטעינה מהשמש (עד 1,250 ק"מ בשנה).
 
לצד גרסה זו תציע טויוטה את הפריוס בשתי גרסאות היברידיות "רגילות", ככל הנראה יחידות המוכרות מטויוטה קורולה המחודשת שהוצגה לאחרונה. לראשונה מערך הכולל מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' (לא נמסרו נתוני נוספים) ומעליה ישנה גרסת 2.0 ל' בהספק מירבי של 193 כ"ס.

​טויוטה פריוס 2023 החדשה נחשפה: מעוצבת לחסכון
צילום: טויוטה
 
מתלים, בטיחות
בשביל לכסות על העיצוב הספורטיבי בטויטה השקיעו מאמצים רבים בשלדה (דור שני ל-TNGA) ובמערך המתלים. היצרנית היפנית מדווחת על שלדה עמידה יותר לפיתול ובעלת מרכז כובד נמוך מבעבר. מלפנים יש מתלה מסוג מקפרסון ומאחור עצמות עצה כפולות ולפי טויוטה זו צפויה להיות הפריוס המהנה והמתנהגת ביותר בשושלת.
 
כמובן, בטויוטה ציידו את הפריוס החדשה במערך הבטיחותי העדכני ביותר שלה הכולל מערך מצלמות היקפי (כולל הקלטה), מערכות בטיחות אוטונומיות שונות (בלימה, שיוט, נתיב ועוד), מצב חניה אוטונומי כולל שליטה מרחוק ועוד.