ב.מ.וו ישראל משיקה את הדור השביעי של סדרה 7, ספינת הדגל של המותג, שהוצגה בגרמניה בחודש אפריל השנה ובה נהגנו בארה"ב לפני מספר שבועות. בשלב ראשון משווקת סדרה 7 החדשה בישראל בגרסת i7 החשמלית; שיווק גרסאות הבנזין וההיברידיות-נטענות יחל בחודשים הראשונים של 2023.

מחירה של סדרה i7 xDrive60 בשתי רמות הגימור בהן היא מוצעת (ראו בהמשך), 1,250,000 שקלים. הגרסה ההיברידית-נטענת 750e תעלה 990,000 שקלים ב'אלגנט' ו-1,050,000 שקלים ב-'M אקספרסיב'; מחירה של M760e, רק ב-'M אקספרסיב' נקבע על 1,250,000 שקלים.

חדש וחשמלי
סדרה 7 החדשה מוצעת רק בגרסת מרכב אחת וזו גדולה מהמוארכת הקודמת, והיא גם רחבה וגבוהה ממנה. בסיס הגלגלים הוא 321.5 ס"מ, אורכה 539 ס"מ, רוחבה 195 ס"מ וגובהה 154 ס"מ. להשוואה, לגרסה המוארכת של הדור הקודם היה בסיס גלגלים של 321 ס"מ, אורכה 526 ס"מ, רוחבה 190 ס"מ וגובהה 149 ס"מ - מדובר בסדאן הגבוהה ביותר בהיסטוריה של ב.מ.וו.

ב.מ.וו i7 החדשה בארץ – מחיר החל מ-1,250,000 שקלים
צילום: אדר לב-ארי

למרות הממדים, בייחוד זה של הגובה, מקדם הגרר מרשים ועומד על 0.24. עבור הגרסה החשמלית, נפח תא המטען 500 ליטרים והמשקל 2720 ק"ג. כן, קראתם נכון, 2.7 טון.

הפלטפורמה היא עדיין CLAR אך זו עברה שינויים מפליגים, ולפי ב.מ.וו בפועל זו רצפה חדשה. הסוללות מוטמעות במשטח הרצפה, וכך גם בגרסאות ההיברידיות-נטענות. מבנה זה מבטיח מרכז כובד נמוך יותר וגם שמירה על נפח הטענה גדול בתא המטען.

ל-i7 בגרסת xDrive60 מנוע חשמלי אחד מאחור (313 כ"ס, 38.7 קג"מ) ואחד מלפנים (258 כ"ס, 37.2 קג"מ) וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש.

ב.מ.וו i7 החדשה בארץ – מחיר החל מ-1,250,000 שקלים
צילום: אדר לב-ארי

לסוללה בשירות 101.7 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 591-625 ק"מ, והיבואן בישראל נוקב בנתון של 615 ק"מ. הספק הטעינה המהירה הוא 195 ק"ו.

יהיו עוד
ב.מ.וו ישראל, נאמנה לדרך "כוח הבחירה" של היצרן תציע במהלך 2023 את סדרה 7 החדשה גם בגרסאות היברידיות-נטענות.

הגרסאות הנטענות, 750e ו-M760e, ישלבו את מנוע ה-3.0 ליטר (310 או 380 כ"ס) עם מנוע חשמלי (200 כ"ס) לתפוקה כוללת של 489 או 571 כ"ס. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 4.9 או 4.3 שניות בהתאמה. לגרסאות אלה סוללה של 21.3 קוט"ש לטווח של 89 או 83 ק"מ.

ב.מ.וו i7 החדשה בארץ – מחיר החל מ-1,250,000 שקלים
צילום: יצרן

ויש עוד
בכל הגרסאות הנעה כפולה, ומתלי אוויר אדפטיביים; לגרסה החשמלית ולהיברידית החזקה גם מייצבים אקטיביים והיגוי אחורי. בסביבת הנהג צג "14.9 קעור ומערך i-Drive בדור השמיני. מאחור, צג "5.5 בכל ידית דלת לשליטה בבקרת האקלים ובכל מה שמציע המושב. במהלך 2023 יוצע כאופציה בתשלום גם צג הענק לצפייה שגודלו "31.3, אותו ב.מ.וו מכנה מסך קולנוע (theatre screen).

הרבה אבזור, מחיר אחד
סדרה 7 במהדורתה החשמלית מוצעת בישראל בשתי רמות גימור, 'אולטימייט' או ' M אולטימייט', ההבדל ביניהם באופי ההגשה של הרכב – חומרים, גימור, פריטים, גם במפרט; הראשון אלגנטי, השני ספורטיבי, בעל חביל עיצוב M sport – והמחיר זהה: 1,250,000 שקלים.

ב.מ.וו i7 החדשה בארץ – מחיר החל מ-1,250,000 שקלים
צילום: אדר לב-ארי

מפרט הבטיחות מלא, ומאפשר, עקרונית, נהיגה אוטונומית בשלב 3 (וכך מתוכנן בארה"ב בכבישים ממופים). במערכות גם ניהוג אוטומטי לאחור, חנייה אוטונומית. בישראל טרם קיימת התשתית התומכת בנהיגה אוטונומית שלב 3.

במפרט האבזור: תאורת לד יום בעיצוב ייחודי, תאורת לד מלא, חישוקי "21, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות 360 מעלות, מפתח חכם מיוחד, סגירה רכה לדלתות שאותן ניתן לפתוח ולסגור חשמלית דרך השלט, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לגלגל ההגה וכזה שהוא מאוד מפורט למושבים הקדמיים, הכוללים גם חימום, אוורור ועיסוי במושבים האחוריים שליטה חשמלית בתפעולם, הזחה חשמלית של המושב הקדמי, שליטה בווילונות.

ב.מ.וו i7 החדשה בארץ – מחיר החל מ-1,250,000 שקלים
צילום: יצרן

בנוסף, עבור אלו שלא מעוניינים בריפוד עור מטעמים סביבתיים או הומניטריים, ב.מ.וו מציעה ריפוד עור סינתטי חדש (וגנזה) בעל תחושה ומראה הזהים לעור אמיתי, הן מבחינת הצבעים והן מבחינת התפירה ועיצוב המושב. כמו כן יש אפשרות לריפוד קשמיר.

ברמת האבזור הבכירה ישנם גם מושבי 'טרקלין' מהודרים במיוחד מאחור בעלי הדום חשמלי ומערכת שמע משודרגת של B&O עם 39 רמקולים. לראשונה בב.מ.וו, ניתן להזמין צביעה דו-גונית, כמו בדגמי רולס-רויס, אך כמו מסך הקולנוע האחורי גם כאן מדובר באופציה בתשלום.

ב.מ.וו i7 החדשה בארץ – מחיר החל מ-1,250,000 שקלים
צילום: אדר לב-ארי